Walcheren JO17-1 neemt punten mee in laatste bekerduel

S.V. Oostburg

De laatste poulewedstrijd voor de beker verloor de IJzendijke/Oostburg JO17-1 combinatie afgelopen Zaterdag verdiend van hoofdklasser S.V. Walcheren JO17-1 met 1-2. Dit was de conclusie van de vaste supporter die weer verslag doet van de wedstrijd:

Start

Deze wedstrijd was qua niveau veruit de beste van de 3 bekerwedstrijden die ze gespeeld hebben. Voor rust een prima en prachtige wedstrijd in de hoogste versnelling. Veel strijd, allebei de teams voluit op de aanval als het kon en goed verdedigend als het moest. De eerste domper was een strafschop tegen die feilloos werd benut door Walcheren. IJzendijke/Oostburg reageerde met prima opgezette aanvallen over de vleugels die met iets meer meeval meer dan één doelpunt zou kunnen opleveren.

Ingekopt

De 1-1 was trouwens een prachtig doelpunt. Siebe werd in de voeten aan gespeeld door Nout, dribbelde door naar binnen, waardoor Nout voluit langs de zijkant  door kon gaan, De pass kwam precies op het juiste moment in de diepte op een sprintende Nout. Er volgde een werkelijk sublieme voorzet iets wegdraaiend van de keeper die door Bas als een granaat werd ingekopt. 1-1

De aanvallen op links, dikwijls via combinatievoetbal en op rechts via de snelheid van Niek waren een lust voor het oog. Niek was nog heel dicht bij een doelpunt toen hij met een prachtige lob de keeper verschalkte maar de bal precies langs de verkeerde kant van de paal naast ging. Ook de aanvallen van Walcheren mochten er zijn. Technisch, wendbaar en met een goed overzicht waren ze dikwijls een plaag voor onze verdediging die ternauwernood stand hield. Tot ongeveer 5 minuten vóór rust. Toen speelden ze toch echt onze verdediging helemaal zoek en beloonden zichzelf met een 1-2 ruststand.

2e helft

Na rust zagen we al snel dat de krachten weg vloeiden. Ze hadden vóór rust blijkbaar te veel gegeven en het spelpeil zakte zienderogen. Eigenlijk kwam de kleine voorsprong van Walcheren geen ogenblik meer in gevaar. Tussen de middelste 2 van achter was er nooit geen rugdekking meer te bespeuren. Het middenveld zat er helemaal doorheen en als ze na veel moeite weer eens in balbezit kwamen gingen ze lopen met de bal tot ze hem net zo makkelijk weer verspeelden. Mede hierdoor kwam de voorhoede tot amper één gevaarlijk moment. Dat was met Walcheren wel anders. Ze kwamen zeker tot  5 á 6 serieuze kansen. Maar als er één iemand stand hield vandaag was het Quintin wel. Zeker 3x kwam Walcheren alleen voor de keeper, maar even zoveel keren kwam hij als winnaar uit de bus. Hij heeft echt stappen gemaakt sinds vorig jaar. Nu nog verbaal sterker worden!

Al met al een hele leuke wedstrijd. Het zou mooi zijn in de komende competitie meer van zulke tegenstanders te treffen. Van zulke wedstrijden wordt je alleen maar beter. Op naar de competitie !

IJzendijke/Oostburg  JO17 –  S.V. Walcheren JO17

Eindstand: 1–2