JO11-1 Oostburg pakt drie punten in spannende wedstrijd tegen Arnemuiden JO11-1G: 4-3

svo-arnemuiden-jo11

Zaterdag 29 september, moest de JO11-1 voor dag en dauw op staan om, om 8.00 uur richting de “overkant” te vertrekken richting Arnemuiden. Daar word de aftrap om 9.30 uur gegeven. de vaste supporter was er wederom bij om verslag te doen:

Kas staat helaas met zijn pols nog als supporter aan de kant, Jesse keept de eerste helft, Sen is de aanvoerder vandaag. De scheidsrechter weet nog niet zo goed de nieuwe spelregels en vraagt aan Ger en Jos wat we willen. De nieuwe spelregels of de ?

Voorsprong en veel corners

Chai mag namens Oostburg de aftrap nemen, maar Arnemuiden zet direct druk op Oostburg wat er nog een beetje moet inkomen. Jesse is wel wakker en red de aanval van Arnemuiden. Na een overtreding van Arnemuiden mag Sem een vrije trap nemen, die helaas in de verdediging beland. Maar de bal blijft op de helft van Arnemuiden. Ryan mag een corner nemen, via een pass van Chai naar Sem is het wel raak 0 -1!

We zijn vertrokken, een tweede corner voor Ryan beland nu net op het zijnet, dat is jammer! We blijven door gaan want de volgende kans is voor Sen van ver, Ryan net naast, bal ging net iets te hard! Maar wederom goed geprobeerd! Arnemuiden laat het er niet bij zitten en nu worden de kansen verlegd naar onze helft van het veld. Arnemuiden mag een aantal corners kort na elkaar te nemen, omdat de bal niet weg raakt. De verdediging met Sem, Iliano en Sen moeten hard werken! We komen er moeilijk uit en Arnemuiden blijft druk zetten. Een bal van Arnemuiden in het zijnet, corner van Arnemuiden door Jesse gered!

Dan is het toch weer eens aan Oostburg. Arjen op de keeper, bal terug in de rebound, Chai kan een mooie assist op Corne geven, na uitschakelen van de keeper en het is 0-2. Dan is de vraag of de scheidsrechter hem af keurt, maar gelukkig is dat niet het geval! Time out 2 minuten.

Na twee minuten en overleg met Ger en Jos gaat het spel verder. En al gauw krijgt Arnemuiden een aantal corners, gelukkig kan Sem er één weg tikken, en gaat er ook eens naast het doel. Ook Jesse is in goede vorm en red ons van het tegendoel punt. Na een overtreding van Arnemuiden mag Ryan een vrije trap nemen, helaas in de verdediging. Het samenspel van Oostburg is goed, Ryan naar Sen van ver naar Corné, kopbal net naast! Jammer jongens maar blijven proberen! En zo is het dan ineens wel raak, assist van Chai op Corné en het is 0- 3! Voor rust probeert Arnemuiden via snelle aanvallen en een drietal corners nog aan te sluiten maar Oostburg houd het doel leeg!

Tweede helft met heel veel corners

Omdat niemand wil keepen neemt Ryan deze taak op zich de tweede helft. Nu mag Arnemuiden aftrappen. Opvallend dat de scheidsrechter steeds vaker voor Arnemuiden gaat fluiten. Maar de eerste aanval is voor Oostburg met een corner van Jesse op Corné, pass naar Chai, die schiet helaas op de keeper! Goed geprobeerd hoor Chai, de volgende keer is het wel raak. Een aanval van Arnemuiden is vervolgens wel raak, een bal in de rebound, druk voor het doel van Ryan en 1-3. Sem heeft het niet makkelijk tegen een meisje van Arnemuiden, maar laat wel zien dat hij de baas is. Een snelle aanval op de helft van Arnemuiden zorgt er voor dat Jesse een mooie assist op Corne geeft en we staan 1 – 4 !

Met een hattrick voor Corné, met hulp van zijn team! Na de aftrap van Arnemuiden loopt de aanval van af de zijkant en scoren zij de 2 – 4. Het blijft spannend, ook de sfeer in het veld wordt niet zo prettig meer. Er wordt wat meer geduwd en geschopt. We krijgen in dit stadium van de wedstrijd Arnemuiden niet van onze helft, we hebben het zwaar en zo volgen er wel 6 corners van Arnemuiden. Een snelle uitval van Jesse gaat helaas op de keeper. Time out: 2 minuten.

10 minuten te lang / teamprestatie

We proberen in de laatste 15 minuten de druk op Arnemuiden te zetten wat niet makkelijk is. Jesse zijn corner gaat helaas verloren in de verdediging van Arnemuiden. Met goed samenspel proberen we op te bouwen en na een overtreding mag Arjen een vrije trap nemen. De muur staat in de weg, maar in de rebound kan Sen nog aanleggen, helaas gaat zijn bal over! Ook Chai en Jesse krijgen nogmaals een kans maar dit schot gaat op de keeper. Een snelle aanval van Arnemuiden brengt hen op 3-4. Ze worden feller in het duel en blijven druk uit oefenen.

Het is hard werken voor de jongens van Oostburg om de bal weg te werken. Diverse corners van Arnemuiden richting het doel van Oostburg, gaan gelukkig naast. De scheidsrechter vergeet zijn horloge, of wil Arnemuiden laten winnen. Wat een opluchting als hij dan toch eindelijk af fluit en wij met de drie punten naar huis mogen! Op weg naar de kleedkamer worden we nog “belaagt” door de spelers van Arnemuiden, die wat moeite hebben met hun verlies. Wat een teamprestatie jongens, ga zo door!