JO11-3 pakt weer de drie punten tegen Graauw JO11-2

Afgelopen Zaterdag 2 december werd onder winterse omstandigheden de wedstrijd Oostburg JO11-3 Graauw JO11-2 gespeeld. Hieronder een uitgebreid verslag met wederom bedankt aan de reporter ter plaatse.

Fel begin

Diryke is helaas ziek, zijn vervanger is Mario. Papa Jos mag deze wedstrijd weer fluiten. Jesse zal de eerste helft keepen.
Oostburg begint direct fel aan de wedstrijd wat al gauw leid tot de eerste corner genomen door Sen, helaas gaat deze in de verdediging. We blijven dreigend voetballen en zo zien ook Ryan en Arjen de bal net naast gaan.

Het is glad op het veld en de lijnen zijn moeilijk te zien. Een tegenaanval van Graauw wordt door onze verdediging goed weg gewerkt. De aanval kan weer opgezet worden waarbij Arjen nu de kans krijgt maar de bal naast het doel ziet gaan. Na goed samenspel kan Kas een voor zet geven naar Sem die de bal net naast de paal ziet gaan, jammer! Maar de volgende is wel raak via de voorzet van Sen naar Ryan, die haalt uit en goal 1-0!

Er wordt af getrap door Graauw wij nemen over en weer goed samen spel met Ryan, Kas en Sen die het afmaakt 2-0! Kas heeft er vandaag veel zin in en legt heel wat kilometers op het veld af. Wij blijven domineren op de helft van Graauw die moeilijk op hun onze helft komen, daar zorgt Mario wel voor. Werkt de ballen mooi naar voren terug zodat een corner van Sem net voorbij gaat en Sem ziet na een voorzet van Ryan nogmaals zijn bal net voor bij de goal gaan.

Ziek

Van 8 tegen 8 gaan we naar 7 tegen 7 omdat een speelster van Graauw te ziek is om verder te gaan. Een aanval van Graauw gaat nu net naast. Die van Ryan beland op de keeper. Maar als Graauw een schot van ver neemt zeilt de bal net over Jesse en staat het 2-1. Jammer maar daar kon Jesse niet bij. We trappen af en kunnen de aanval opnieuw op zetten. Het schot van Sen gaat op de keeper, die laat de bal los en in de rebound is het Sem die hard in de kruising schiet. We gaan rusten met 3-1!

Graauw wisselt net als ons in de tweede helft van keeper, bij ons wordt het Kas. Na de aftrap van Oostburg is er al direct een kans voor Corne en Arjen. Maar Graauw laat het er niet mee zitten, zij starten nu iets feller dan de eerste helft. Het schot van Graauw gaat gelukkig naast. Maar dan is er even een mis communicatie tussen Kas en Ryan, wie de bal neemt, als Ryan hem wil weg werken gaat de bal per ongeluk achter Kas 3-2. Heel erg jammer maar kopjes naar boven en er tegen aan! Jesse kan op voorzet van Mario schieten maar de bal gaat naast. Een paar corners van Jesse gaan naast of in de verdediging van Graauw. Die gaan vlug de tegenaanval in hebben wel geluk en het staat 3-3.

Spanning

De spanning aan de kant stijgt. Een mooi hoog schot van Ryan wordt gevangen door de keeper. Arjen ziet zijn schoten op de keeper belanden. Mario blijft stug verdedigen. Na een corner door Jesse is het Arjen die de bal wel goed raakt 4-3! We geloven er weer in en direct na de aftrap van Graauw is het Mario die met een mooie slalom en schot de spanning breekt 5-3! Zo gaan de laatste minuten in en zijn we toch veel op de helft van Graauw te vinden. Jesse en Sen zien hun schot op de keeper gaan, de corner van Ryan net voorbij het doel. Corner door Sen is goed Sem raakt hem net niet goed genoeg om te scoren.

Ryan geeft nog een mooie voor zet op Jesse maar die schiet over. De laatste kans is voor Corne maar die bal gaat ook over. Gelukkig fluit Jos af en na de penalty’s gaan we lekker terug naar binnen. Een spannende tweede helft maar de drie punten zijn weer voor Oostburg. Donderdag 7 december staat de topper op het programma tegen de JO11 van Terneuzen!