JO11-3 deed mee aan het Oostpoort Toernooi in Sluis

S.V. Oostburg

Afgelopen Zaterdag 2 Juni was een drukke dag voor de JO11-3. Eerste speelden ze de laatste competitiewedstrijd tegen Philippine en daarna gingen ze gelijk door naar Sluis waar ze deel namen aan het Oostpoort toernooi. De vaste supporter Veronique schreef wederom twee leuke verslagjes. Deze over het toernooi in Sluis:

JO11-03 Oostburg doet mee aan het Oostpoort Toernooi van SV Sluis, zaterdag middag 2 juni 2018.

Na een mooie wedstrijd met overwinning op HPC en frietjes met vertrekken we om 12.00 uur richting Sluis voor deelname aan het Oostpoort toernooi. Aan dit toernooi doen veel Belgische ploegen mee, ook wij zitten in alleen een poule met Belgische ploegen. We spelen deze middag mee met de U10, om misschien ook eens een kans te krijgen. De eerste wedstrijd staat om 13.30 uur gepland tegen Koekelare U10. Oostburg moet de hesjes aan, want beide hebben rode shirts wat te verwarrend is. De Belgische spelertjes zijn fel en het is soms moeilijk bij te houden. Dit zullen we in iedere wedstrijd opnieuw tegen komen, hoe fel deze zijn en met korte tik ballen elkaar  bereiken. De wedstrijd tegen Koekelare eindigt na 14 minuten voor ons in 1-3. De enigste die raak kan schieten is Sem, uit een corner, bal op de slof en in de rechter onder hoek raak!

Anderlecht

De tweede wedstrijd is tegen Anderlecht. Ook hier weer snel tikken en aanvallen, we krijgen kans, maar die van ons gaan net naast, over of de keeper red. Het is jammer maar we krijgen weinig kans van Anderlecht om ook eens een tegen doelpunt te scoren. Er is nog een botsing van Sem en Arjen met hun hoofd tegen elkaar ook dat is niet fijn. Hier is helaas de eindstand 5-0 voor Anderlecht. Maar dit zijn wel volleerde prof spelertjes bijna, spelers van een voetbalschool met veel discipline!

Waarschoot

De derde wedstrijd om 14.45 uur is tegen Waarschoot. Hier krijgen we iets meer ruimte en kansen. Een corner van Ryan gaat in het zijnet. Maar Kas wordt ook hier weer veel op de proef gesteld en beschoten. Jesse krijgt een kans, maar zijn schot gaat jammer genoeg over! Ryan van ver naast. Verder eigenlijk weer het zelfde verhaal als hier boven. Het lukt niet om een doelpunt te maken!. We worden moe, gefrustreerd, reageren nu minder positief, maar negatief op elkaar. Kortom de sfeer wordt er niet beter op na de einstand van 3- 0 voor Waarschoot.

Dosko

Dan gelukkig voor de jongens de laatste wedstrijd tegen Dosko 2. De eerste minuut is het al raak voor Dosko. Toch blijven we het proberen, maar het valt niet mee. Ze blijven snel tikken en aanvallen Dosko. Ze houden de bal niet lang aan de voet. Het wordt 4-1 door een mooie indraaiende bal van Sen, die eigenlijk als voorzet bedoeld was. De laatste minuten krijgen we nog een opleving, maar het lukt maar niet de bal in het doel te krijgen. We sluiten af met onze laatste restjes energie, Ryan bal op de paal. De eindstand is 6-1, in het voordeel van Dosko.

Hopelijk volgende week in Oostburg, in onze eigen toernooi meer succes en een overwinning, dat is beter voor het humeur!