HPC JO11-1 geen probleem voor de JO11-3: 6-2

S.V. Oostburg

Afgelopen Zaterdag 2 Juni was een drukke dag voor de JO11-3. Eerste speelden ze de laatste competitiewedstrijd tegen Philippine en daarna gingen ze gelijk door naar Sluis waar ze deel namen aan het Oostpoort toernooi. De vaste supporter Veronique schreef wederom twee leuke verslagjes. Deze over de wedstrijd tegen Philippine:

JO11-3 Oostburg walst over Philippine – Hoek JO11-1

Zaterdag 2 juni 2018 de laatste competitiewedstrijd staat op het programma voor de JO11-3 tegen Philippine–Hoek. Als we deze wedstrijd winnen staan we op een mooie  5eplaats van de 11 in onze poule. Vandaag hebben we als gastspeler Michiel weer in ons midden. Papa Jos leidt de wedstrijd, om 10.00 uur zal hij het startsein geven.

Koers

HPC ( Philippine-Hoek) trap af en zetten direct koers richting ons doel, maar stuiten op de verdediging Sem , Corné en Arjen. De tegenaanval van Oostburg via Sen naar Ryan, gaat net naast het doel. De corner die volgt geeft een kans voor Sem maar zijn schot gaat ook naast. Nu blijven wij even dreigen een mooie voorzet van Sen, kopbal Ryan in de handen van de keeper! Jammer, goed geprobeerd. Nogmaals een aanval van Oostburg, schot van afstand van Jesse, keeper red. De aanval van HPC met daarna een corner geeft een kopbal op de lat, maar in de rebound is het wel raak voor HPC 0-1. We trappen opnieuw af, zetten de aanval op en het wordt een corner genomen door Sen. Het is Sem die met een mooie kopbal de 1-1 maakt!

De druk op HPC blijft hoog en na een voor set van Sen is het nu Ryan die de 2-1 maakt. HPC trapt af en krijgen een schot kans, gelukkig voor ons beland deze op de paal. Na de verre uittrap van Kas, probeert Jesse met een ver schot, Ryan geeft een tikje bij en de 3-1 is een feit. HPC probeert het steeds weer, maar op het middenveld staat Michiel, net als een verkeersregelaar, de ballen op te vangen. Zo kan Jesse op stomen en de 4-1 maken. Wat een mooi samenspel is er weer in ons team, met positieve feedback naar elkaar! HPC probeert het nu met een hard schot, maar gaat gelukkig weer naast. We blijven iedere kans die we krijgen benutten, niet altijd lukt het. Aan de andere zijde keept Kas ook een goede helft en houdt het doel leeg. We gaan rusten met de 4-1 voorsprong!

2e Helft

De tweede helft blijft Kas kepen en mag Oostburg aftrappen. Direct al een kans voorzet Sen, Jesse schiet net over. HPC in de tegen aanval, corner HPC, maar Jesse werkt deze weg. Mooie lange voorzet van Ryan op Michiel terug Ryan en het is 5-1! Als de bal van HPC op onze helft achter komt is het Sem de met zijn harde, verre poeiers de bal terg naar voren brengt. Ook Corné is een harde werker in de verdediging. Deze keer mag hij een corner nemen, helaas gaat deze verloren in de verdediging van HPC. Een opleving van HPC met snelle aanval maakt het 5-2.

Dan gaat de wedstrijd heen en weer, maar blijft spannend met kansen aan beide zijdes. Er wordt door iedereen hard gewerkt om iedere bal opnieuw terug op te eisen. Arjen is hierin ook zeer bedreven. Een corner van HPC wordt door Sem weg gekopt. Corné kan van ver uitbreken maar helaas gaat zijn schot naast. Goed geprobeerd Corné, volgende keer gaat hij er vast in! Sen kan nog scoren uit een aanval 6-2. Allen blijft alles aan de kant stil, omdat iedereen denkt dat deze goal niet telt. Pas als Jos zegt dat we mogen juichen, komen de moeders los!

Resultaat

Zo tikken de laatste minuten van de wedstrijd weg. Michiel vanuit de kluts naar Ryan, bal ver over. HPC schiet van ver, Kas schat goed in, bal gaat naast. Met 3 aanvallers rond hem, kan Corné toch er tussen om de bal terug af te pakken van Oostburg, knap werk! Nog een kans voor Sen, gaat net naast. Er wordt per ongeluk nog op de hand van Arjen getrapt, Jos geeft zijn befaamde opgooi bal. Met een laatste harde schot van HPC op Kas fluit Jos de wedstrijd af. Gefeliciteerd jongens, wat een mooie wedstrijd en mooi resultaat. Dat hadden we na de eerste wedstrijd tegen Breskens niet verwacht. Een mooie 5plaats net na de JO11-2 van Oostburg! Super hoor!

Na het eten vertrekken we naar Sluis, voor het Oostpoort toernooi. Lees hier hoe het de ploeg daar verging.