JO12-2 JO12-3

Oostburg JO12-3 maatje te groot voor IJzendijke-Oostburg JO12-2: 8-1

S.V. Oostburg

Zaterdag 16 februari reizen we om 9.00 uur af richting IJzendijke. Het is gelukkig zonnig en droog. Senne traint wel al mee maar de wedstrijd is nog net een stapje te veel. Met twee wissels aan de kant moet het vandaag wel lukken. Er wordt om 9.45 uur af getrapt.

Samenspel

Quinten keept de eerste helft, Senna en Chai beginnen in de wissel. De jongens hebben er zin in want ze beginnen direct na de aftrap fel aan de wedstrijd. De eerste kans is voor Sen met een schot op de keeper. Het samenspel is goed en we blijven op de helft van IJzendijke. Er hangt een doelpunt in de lucht maar hij valt nog niet naar beneden. Corner voor Sen, naar Jesse in verdediging. Corner van Jesse voorbij de goal, corner van Sen waarbij Arjen zijn voet er wel tegen kan zetten, maar net naast!

Een tegenaanval van IJzendijke wordt goed afgestopt van Sem, een tweede schot gered door Quinten. Senna mag er nu in voor Sem, Chai voor Jesse. Een volgende aanval van IJzendijke worden door Kas en Kevin goed verdedigt. De snelle Sen is weg en zorgt er voor dat Arjen wel is waar met een frommel bal wel raak schiet 0-1. Time out.

Fel

Na de time out staan Arjen en Sen even in de wissel. Er wordt direct weer fel gevoetbald, voor iedere bal goed gewerkt. IJzendijke is ook aan aanvallen toe, maar Kevin, Sem en Quinten houden het doel leeg. Sem kan met een lange bal Jessy bereiken, maar helaas red de keeper Jessies schot. Vervolgens kan Jesse een mooie pass op Chai geven, maar zijn schot is te zacht en de keeper redt.

De tegenaanval van IJzendijke beland gelukkig voor ons in het zijnet. Een corner van Jesse gaat verloren in de verdediging en het wordt keeper bal. De bal wordt verovert Sem haalt uit van eigen helft, de keeper laat de bal gaan en de bal rolt in slowmoting in het doel! 0-2, wat een doelpunt. Voor de rust mogen Kevin en Kas nog in de wissel een aanval met Jessy en Arjen, waarbij Arjen hem raak schiet 0-3.

Tweede helft

De tweede helft wordt gespeeld met Kas in het doel. De jongens en meisjes hebben er zin in, zij staan al op het veld terwijl de scheidsrechter en ouders nog aan de koffie zijn. Na de aftrap is het direct raak voor IJzendijke een bal verkeerd op de voet bij Sem zorgt voor een mooie pass voor een speler van IJzendijke: 1-3. We beginnen opnieuw een corner van Sen beland in de verdediging. Aanval via Quinten, Sen alleen op de keeper bal gaat voor bij het doel. Een tegen aanval van IJzendijke wordt door Kas goed gered. Er wordt vandaag goed samen gespeeld waardoor er mooie aanvallen ontstaan aan beide kanten.

Kansen zijn er voor Arjen, schot over, corner Sen keeper red, schot Jessy net naast het doel! Er volgt even een discussie over het geven van een penalty, vrije trap of waarschuwing na een terug speelbal van de keeper van IJzendijke. De scheidsrechter geeft een vrije trap voor ons, Sen geeft een mooie lop voor het doel, na enig pingpong is het dan toch Jessy die de 1-4 maakt.

Senna is ook goed bezig op het midden veld hij kan Arjen weg sturen maar de bal loopt uit. Een hands bal van IJzendijke zorgt voor een vrije trap richting doel van Chai, maar deze wordt gered. De volgende aanval is wel raak het is Arjen die de bal beheerst nu inschiet 1-5! Time out.

De laatste 15 minuten gaan in met een vrije trap na weer een overtreding van IJzendijke op Chai, helaas gaat de bal over. Een corner van IJzendijke wordt door Kas gered. We blijven goed samen spelen, al zijn er nog wel spelers die zelf graag willen scoren en vergeten af te spelen. Ze lopen zich vast in de verdediging dat is jammer want zo gaan er toch een aantal kansen verloren.

Goed bezig

Maar deze kans gaat niet verloren Sem geeft een mooie pass naar Jesse en die maakt de 1-6. Chai is ook goed bezig, pass op Jesse bal in de verdediging verloren. Een corner genomen door Sem komt mooi voor de goal, maar helaas krijgen we de bal niet in de goal.

Met de laatste minuten in zicht gaan we er nog steeds voor.  Goed samen spel levert weer een doelpunt op, het is Arjen die de 1-7 maakt. Eigenlijk een “gestolen “doelpunt van Sem, maar met excuses komt het goed! Aftrap en aanval leveren het laatste doelpunt op voor Chai, hij krijgt een mooie pass van Sen, weer door de handen van de keeper en het staat 1-8! Een mooi resultaat met goed samenspel en hard werken voor iedere bal door het hele team!

Dank aan de vaste supporter weer voor dit uitgebreide verslag! Wil jij ook eens een verslagje schrijven? Dit kun je sturen aan website@svoostburg.nl en dan zetten wij het op de site.