Oostburg JO12-3 deelt de punten met Koewacht JO12-1

S.V. Oostburg

Zaterdag 9 februari mochten de jongens weer aan de bak, na de winterstop. Afgelopen maandag werd de 1training nog afgezegd, Johanan kreeg wat tips en trucs om de winter door te komen en zo werd er deze week nog twee keer getraind. Vandaag missen we Jessy en Senne. Het is winderig op het Velterspark en om 11.15 uur begint het ook nog te regenen. Papa Jos fluit de wedstrijd.

Achterwind

De bezoekers trappen af achterwind en zetten direct druk op de verdediging en het doel van Oostburg. Er voetballen drie meiden mee en die zijn niet voor de poes. Het eerste schot op goal is voor Koewacht, maar Kas red. Kevin mag uit d wissel erin komen voor Chai die een tik tegen de knie krijgt. Koewacht blijft fel en Kas moet alert zijn en twee maal redden. Oostburg komt moeilijk door de verdediging , Arjen loopt zich erin vast, een schot van Jesse gaat net naast. Jesse wordt gewisseld voor Chai. Senna heeft de bal verovert en kan passen naar Arjen, met schot op de keeper van Koewacht. Aan de andere kant wordt een aanval een corner voor Koewacht, bal mooi voor de goal maar Kas red voor Oostburg.  Gelukkig is het nu weer droog en zo waar, de zon schijnt. Time out.

Sem staat even in de wissel. Na de aftrap terug van Koewacht, schiet Quinten de bal in de verdediging van Koewacht, corner van Sen op de op lijn gered door de keeper van Koewacht! Een aanval van de bezoekers is wel raak door één van de meisjes wordt het 0-1! Na de aftrap is er een kans voor Sen met een mooie bal voor en voor Arjen, Koewacht verdedigt goed, zet een aanval op en het is weer raak 0-2. We trappen opnieuw af kunnen ook schieten, er is enige verwarring of de bal over de lijn is maar via Chai kan Arjen toch de 1-2 maken. Senna is in duel met een speler van Koewacht voor de bal.

Sterk

Sem mag er terug in en Quinten gaat nu in de wissel. Sem heeft het direct druk, blokt een schot van Koewacht en ook Arjen blokt een schot. Hieruit komt een corner voor Koewacht: eerst tweemaal verdediging, Kas die de bal weg kan schuiven, maar er volgt toch een doelpunt voor Koewacht: 1-3. Wat zijn de meiden sterk vandaag, dat hadden we niet verwacht. Senna heeft de bal haalt uit, keeper laat de bal uit de handen vallen en met een beetje geluk rolt de bal over de lijn. We zijn terug in de wedstrijd: 2-3. Oostburg blijft vechten voor aansluiting en net voor rust kan Sen aanleggen, schot, boem raak, mooi in de rechterhoek: 3-3!

Quinten keept de tweede helft en Kas gaat het veld in. Oostburg trapt af. Chai kan met een mooie lange bal Jesse bereiken, schot over doel. We spelen nu met achter wind en dat kun je merken. Het wordt 3-4 voor Koewacht na een hard schot van Koewacht wat door de handen van Quinten schiet. Jammer niets aan te doen. We moeten terug aan de bak, Koewacht blijft ook fel voetballen. Jesse bal naar Chai, bal op de keeper, Jesse naar Kas, bal uit.

Sen probeert het eens van ver maar zijn bal gaat in het zijnet. Quinten heeft het druk met twee schoten op doel van Koewacht, maar beide wordt goed gered. Kevin heeft wat moeite met de richting en last van de wind, de ballen gaan buiten in plaats van binnen het veld. Het wordt 4-4 dooor Arjen die de bal voor brengt en Chai die hem binnen loopt. Goed gespeeld. En voor Sen is het jammer want zijn schot op goal gaat op de lat. Time out.

Wirwar

De laatste 15 minuten gaan in. Sen met een lange aanval, schot naast goal. Sen bal voor, maar komt in een wirwar van benen terecht. Ook Senna schiet nog eens op goal, helaas gaat dit schot op de lat. Maar daaruit vloeit een corner genomen door Jesse en Arjen maakt deze koelbloedig af: 5-4! Kunnen we dit volhouden tot het eind of komt Koewacht toch nog terug.

Een schot van Koewacht met Quinten uit de goal, wordt gelukkig door Arjen van de lijn gehaald. Er wordt goed en fel gevoetbald, voor iedere bal gevochten. 2 corners van Koewacht goed weg gewerkt. Zo kunnen wij weer aanvallen, Corner van Sen in de verdediging het is druk voor het doel van Koewacht en Jesse schiet de bal over. Een aanval van de bezoekers heeft meer geluk het wordt 5 -5. Kevin verdedigt goed en zo wordt erger voorkomen. Kevin nogmaals met een lange bal naar Jesse, maar de tijd is om, Jos fluit af.

Hard gewerkt ondanks de regen en voor al de harde wind. Volgende week voetballen we tegen IJzendijke.

S.V. Oostburg