Schoondijke JO12-1 gaat met dubbele cijfers onderuit tegen Oostburg JO12-3: 2-11

S.V. Oostburg

Zaterdag 11 mei is het zonnig en droog en reizen we om 10.15 uur af richting Schoondijke. Chai is er niet bij, Arjen heeft nog last van zijn hersenschuddig maar komt ons wel aanmoedigen. Sem begint in de wissel, Senne trapt af en Quinten verdedigt het doel.

Even spannend

Na wat heen en weer gedribbel komen we op gang. Corner Sen, Jessie schiet op de keeper. Een tegenaanval van Schoondijke gaat net naast. Qua voetbal is Oostburg veel verder dan Schoondijke. Het is Kas die de bal mooi voor geeft op Jesse, het staat 0-1. De broertjes proberen het ook samen maar de keeper van Schoondijk wil daar nog niet aan meewerken. Corner van sen en het is Senne die zijn doelpunt mee pakt: 0-2. De tegenaanval van Schoondijke wordt goed dicht gezet door Kevin en Jessy. Sem schiet op de keeper.

Een corner voor Schoondijke levert nog enige spanning in de wedstrijd op:1-2. Helaas duurt dit niet lang want het is een assist van Sen op Jesse, die tikt beheerst binnen 1-3. Een aanval opgezet door Schoondijke wordt door Kevin goed uit gespeeld. Sen probeert het eens van ver maar dit schot gaat naast. Een corner genomen door Sem gaat helaas in de verdediging verloren.Maar het is Kas die Jesse weer in stelling kan brengen hen het staat 1-4. Schoondijke trapt af, raakt de bal kwijt en we gaan rusten met 1-5. Het is Senne die de bal pan klaar legt voor Jesse: 1-5

2e helft

Kas keept de tweede helft en Quinten mag het veld in. We gaan verder waar we gebleven zijn. Waarom Schoondijke even gevaarlijk is, speler alleen op Kas, maar toch schiet deze speler nog naast. Er volgt bij ons mooi samen spel: Jessy- Jesse en Senne net naast. Sen bal weer voor op Jesse, die hoeft er zijn voet maar tegen te zetten en het is 1-7. Veel spel en spanning is er van Schoondijke niet meer te verwachten. Corner van Sen: eerste reactie voorbij het doel,in een tweede reactie is het Jessy die 1-8  als nog maakt.

Ook Sem mag aan leggen en scoren uit een corner van Jesse: 1-9. En het is nog niet klaar. Quinten mooie assist op Jessy en die schuift de tweede van de dag er in: 1-10. Een kleine uitbarsting van Schoondijke, weer een speler alleen op Kas, maar weer schiet deze door de schrik naast. Jammer gaat er ook wel eens wat naast of over. Sem krijgt de bal van Quinten, haalt uit, maar deze bal vliegt in de tuin achter het voetbalveld.

Nadat er verschillende spelers uit ons team gescoord hebben, willen ze dat ook Kevin en Senna eens scoren, maar dat valt niet mee. Het is wel Jessy die nummer 11 erin knalt. Kevin krijgt dan ook nog een bal in zijn gezicht, maar is dapper en gaat weer verder. Hij krijgt wel een mooie kans, maar schiet deze helaas naast het doel. Een laatste stuiptrekking van Schoondijke levert nog op, het wordt 2-11. Dan is deze wedstrijd voorbij, er zat niet veel spanning in. Maar we tellen er wel weer drie punten bij! Aanstaande zaterdag spelen we tegen Breskens thuis, dus supporters gevraagd!

Dankjewel weer richting de vaste supporter voor dit leuke verslag!