Nieuw JO12-3 wint op vechtlust van IJzendijke JO12-2 met 2-1

S.V. Oostburg

Zaterdag 13 oktober stond er een nieuw JO12-3 aan de start voor de wedstrijd tegen de JO12-2, na het opgeven van de JO11-1. De vaste supporter Veronique was er weer bij en schreef weer een verslag.

Arjen, Jesse en Chai zijn er bij gekomen. Johanan is trainer van deze ploeg, maar is er vandaag niet bij, leider Jos neemt waar. Tevens is het de dag van de scheidsrechter, voor deze wedstrijd is Mels de Vos van het eerste uitgenodigd om onze wedstrijd te fluiten. Dat is jammer voor Jos die zo zijn presentje misloopt. Senne en Kas kunnen door blessure helaas nog niet mee doen, Arjen start in de wissel.

Fel

IJzendijke trapt af en begint direct fel, de eerst kans is dan ook voor IJzendijke met schot op doel, gelukkig naast. De tegenaanval kan opgezet worden en mond uit in een corner van Jesse, komt in de verdediging van IJzendijke met een tweede kans voor Sen, naast. Daarna komt er weer een aanval maar doordat Jesse met de bal blijft pingelen, raken we deze kwijt, Sen kan het dan wel van ver proberen, maar op de keeper. Oostburg blijft wel op de helft van Ijzendijke waarna Jessy vol op de keeper schiet! Goed geprobeerd! Na goed samenspel is het ook Jesse die kan uithalen, op de paal! Daarna wordt er in een aanval flink geduelleerd waarbij Chai een slag in zijn nek krijgt van een speler van IJzendijke. Is dit een penalty, een bewuste slag in de nek uitdelen?

Jammer voor Oostburg, maar de scheidsrechter beslist anders en geeft IJzendijke de bal! Toch blijft de jacht op een doelpunt door gaan, IJzendijke komt moeilijk aan de bal, de verdediging met Sem en Kevin staat op scherp. Chai met een mooie bal naar Sen, die haalt uit, keeper tikt over het doel, corner. IJzendijke in de aanval, stuit op Sem, die kan de bal weer ver naar voren schieten voor een nieuwe aanval. Sen naar Jesse ook die schiet over. Maar eindelijke komt het doelpunt dan toch, Chai naar Sen, van ver schiet deze de 1-0 binnen! Na de aftrap een snelle aanval van IJzendijke, slap schot toch door de benen van Quinten. Time out en we gaan even kort rusten met 1-1.

Kansen

Na de time out is er direct kans van Chai met een schot op de keeper. Ook Jessy en nogmaals Chai testen de keeper van IJzendijke uit, helaas zonder resultaat. Een corner daarin tegen van IJzendijke zeilt rakelings langs ons doel. Daaruit vloeit een corner die door Chai goed wordt verstoort. Na een corner van Jesse met bal voor tegenstander is het Sen die schiet, op de keeper. Arjen daarna van ver, helaas op het dak van het doel. Toch blijven proberen jongens, je weet maar nooit. IJzendijke krijgt de kans en een speler gaat alleen op Quinten af, deze is alert en stopt de bal! Super Quinten, mooie redding! Bijna iedere speler krijgt in de laatste minuten van de eerste helft nog de kans om uit te halen maar het lukt niet om te scoren. Een bal van IJzendijke gaat bij ons op de lat, maar gelukkig is het nu rust. We gaan rusten met 1-1.

2e helft

De tweede helft wordt door Jesse afgetrapt en direct volgen er 2x na elkaar mooie kansen van Jessy via de rechter flank. Aan de achterzijde zien we Kevin felle duels om de bal uitvechten met het grote stevige meisje van IJzendijke. Ook nu weer veel kansen voor Oostburg. We hebben veel bal bezit en bij aanval van IJzendijke staat onze verdediging op scherp. En kan Sem met zijn harde schot de bal weer naar voren brengen. Sen schiet nog eens op de keeper. Voor de eerste time out een gelijk opgaand spel, maar vooral vechtend voor de winst. Tweede time out 1- 1.

Jesse.Chai probeert het na mooi samenspel eens van ver, helaas mist zijn schot kracht en pakt de keeper. Wij hebben daarna geluk dat een bal van IJzendijke voor bij ons doel gaat. Senna kan daarna een mooie assist op Sen geven, zijn schot gaat net over het doel. Zoveel kansen en iedere keer net over of naast! Gelukkig blijven we gemotiveerd om te winnen. Een corner van Jesse komt goed op de schoen van Arjen, maar keeper red. De dreiging blijft en eindelijk lukt het Sen dan voor de tweede maal de bal in het net te krijgen, de verdiende 2-1! IJzendijke blijft de laatste minuten wat op onze helft hangen, moeilijk van de bal te krijgen. Maar via Senna, Chai assist naar Jessy gaat de bal net naast. Kevin blijft het nu ook zwaar hebben tegen het grote meisje van IJzendijke, maar klein maar dapper stopt hij haar wel goed af! De laatste kans voor Sen gaat helaas over.

Knap

Maar voor de eerste keer samen spelen in een nieuw team, zonder training vooraf en met fysiek zwaardere tegenstanders is wel een knap resultaat hoor jongens! Voor Jos een klein cadeautje, de drie punten behaald als vervangend trainer / leider!