Terneuzen JO12-1 te sterk voor JO12-3 S.V. Oostburg: 11-0

S.V. Oostburg

Het is droog als de JO12-3 Zaterdag 10 november 2018 vertrekt om 11.00 uur richting Terneuzen. Waar de wedstrijd gepland staat om 12.15 uur. De vaste supporter doet weer verslag:

Senne, Sanna zijn er niet bij, Chai gelukkig wel. Kas keept de eerste helft, Quinten zal dit de tweede helft op zich nemen.

Vroeg achter

Jesse begint in de wissel en de aftrap is voor ons. Na wat heen en weer spel op beide helften komt er een serieuze aanval van de thuisploeg. En voor we er goed en wel erg in hebben, rolt de bal via de verdediging en Kas binnen 1-0. Even de aandacht er weer bij en opnieuw aftrappen. Een corner van Sen gaat aan de andere zijde tegen het zijnet. De tegenaanval van de thuisploeg laat niet op zich wachten, helaas gaat de bal er weer in 2-0. En na de aftrap, bal bezit Terneuzen is het 3-0. Met de koppies naar beneden proberen we toch opnieuw in het spel te komen. Dit levert twee corners voor Sen op: waarvan één in het zijnet, één voor de goal, waarbij de keeper geblesseerd raakt van Terneuzen.

Na een mooie bal verovering, proberen opnieuw aan te vallen. Een aanval wordt door Sem en Arjen goed weg gewerkt. Kas zit niet helemaal lekker in zijn vel, Arjen neemt zijn plaats in het doel in. Hierna kan Jessy de bal mooi naar Jesse passen die een heel eind op de helft van Terneuzen komt. Ook de combinatie Quinten naar Jesse gaat goed, alleen lopen ze zich vast in de verdediging van Terneuzen. De eerste time out volgt.

Koppies

Een zware taak voor Johanan om de koppies van de JO12-3 weer recht op te krijgen, nu we 3-0 achter staan. Terneuzen blijft druk zetten, bal is moeilijk te veroveren. Arjen moet al flink in actie komen. Gelukkig gaat niet alles van Terneuzen er in: bal gaat op de paal, gaat ook over. Sem probeert met zijn verre uit trappen de bal voor in het spel te krijgen. Zo kan Quinten op pad, komt er een corner van Sen die helaas in de verdediging komt. Dan komt Chai hard in botsing met een speler van Terneuzen, wordt hard geraakt op zijn borst. Jesse krijgt dan een kans en probeert het van ver, helaas naast maar wel goed geprobeerd!

Terneuzen in de aanval maar Kevin staat niet voor niets in de verdediging, heeft het vandaag wel erg druk hiermee, hij moet flink aan de bak. Nu weer een mooie kans voor ons, Jesse speelt de keeper uit, maar Quinten zijn vizier staat niet scherp, bal net naast. Er wordt beter gevoetbald door ons, Sen van ver op de keeper, Jessy die goed is bij het bal veroveren. Quinten schot op goal maar de keeper vangt. Zo gaan we naar de rust met 3-0 achter.

Regen en doelpunten regen van Terneuzen

Het is beginnen regenen, de thuisploeg trapt af na de rust. Quinten mag in het doel. Terneuzen heeft er veel zin in, een hard schot maakt 4-0. Opnieuw aftrappen, bal verlies, waar Quinten twee keer goed red, is het de derde bal wel raak en staan we 5-0. Dan is het tij niet meer te keren, krijgen we geen vat op Terneuzen en gaat het hard met de doelpunten. Corner Terneuzen 6-0, Eén bal van ver gaat naast, corner opnieuw Terneuzen 7-0. Toch een uitbraak van Oostburg, Jesse ziet zijn bal in de handen van de keeper gaan. Vervolgens Jesse, naar Arjen, Jessy bal op keeper. Wel goed samen spel jongens! Aanval Terneuzen, Sem en Quinten kunnen beide de bal weg werken. De tweede time out volgt.

Terneuzen loopt verder uit

De laatste 15 minuten in de regen gaan in. Kunnen we nog een tegendoel punt maken tegen dit fysiek sterk en twee jaar ouder Terneuzen?
Helaas voor ons gaat dit niet lukken. Zij blijven aanvallen, wij krijgen weinig kansen. Zo wordt het op korte tijd 8-0, 9-0 en 10-0. Voetballend komen we er niet uit. Chai wordt nog flink op de enkel geraakt en kan niet verder. Zo staan we 7 tegen 8 op het veld. En valt in de laatste minuut ook nog de 11-0. Er is nog hoop, als Jessy alleen op de keeper gaat, maar die red. Helaas vandaag een tranendal, winterdip in Terneuzen. Hopelijk kunnen onze jongens zich deze week weer opladen voor de wedstrijd volgende week zaterdag tegen Hontenisse, thuis. Dus supporters kom ons volgende week steunen!