Na hard werken deelt JO12-3 de punten met koploper Terneuzense Boys JO12-1: 3-3

S.V. Oostburg

Zaterdag 27 oktober vertrok de JO12-3, in de regen, naar Terneuzense Boys JO12-1. Hieronder weer een uitgebreid verslag van de vaste supporter:

We missen: Chai, Jessy en Senne, maar Daan zijn wedstrijd is afgelast en die mag met ons mee.

Sterke start Oostburg

De eerste helft keept Quinten, Kas is terug en staat nu in de spits. Het is wachten op de scheidsrechter, als deze niet komt opdagen is het Johanan die deze taak op zich neemt.5 minuten later dan gepland mag Kas aftrappen een eerste kans is voor Arjen, maar loopt zich vast in de verdediging van de Boys. We blijven op de helft van de Boys waarna Daan en Kas allebei de keeper tegen komen. Een tegen aanval van de Boys gaat gelukkig ver naast. Daan wil 3x een bal mooi voor geven, maar 3x staat er een speler van de Boys in de weg. Kevin werkt een tegenaanval van de Boys goed weg. Dan openingsdoelpunt op naam van Daan mag schrijven: 0-1!

Arjen werkt een corner van de Boys goed weg en in de tegen aanval gaat het schot van Jesse net over! We werken goed samen en komen tot mooie acties op de helft van de Boys, alleen wil de bal er net niet in. Corner door Jesse naar Daan, in de rebound Sem, helaas de keeper vangt de bal. Toch blijft de druk van Oostburg op de Boys, komen aan onze zijde moeilijk door de verdediging heen, daar zorgen Kevin, Senna en Sem wel voor!

Koelbloedig

Maar ook Quinten doet het goed, als een speler van de Boys toch alleen op hem af kan komen, red hij koelbloedig. Na de time out blijven de Boys wat meer op onze helft hangen, krijgen de bal moeilijk weg, maar Quinten red een paar maal goed. Dan is het toch weer de beurt aan ons, hard schot Daan op de keeper, net als Arjen, Jesse en Sen. Als Arjen de bal op de paal schiet is het in de rebound die volgt Daan die de bal in het doel prikt 0-2!

De Boys laten het er niet bij zitten, worden wat feller, waar Sem eerst de bal nog weg kan werken, is het in de tweede aanval wel raak voor de Boys 1-2! De Boys blijven aandringen, gelukkig gaat er een schot ver naast en kan Sem er nog één weg koppen. We komen terug in de wedstrijd, Daan alleen op de keeper, maar de keeper kan net de bal afpakken. Zo gaan we rusten met 1-2 voorsprong.

Hard werken om terug te komen.

In de tweede helft keept Kas en mag Quinten in de spits, Johanan blijft scheidsrechter. De Boys trappen af en zijn de eerste minuten van de tweede helft niet van ons helft te krijgen. Het is druk voor het doel van Kas, gelukkig zonder doelpunten tegen. Jesse mag in de tegen aanval en kan een mooie pass aan Quinten geven, die schiet van schrik naast! Net als de bal van Arjen die net naast gaat. Een corner van Jesse gaat in de verdediging, de Boys er uit, wat hun weer een corner oplevert. Deze gaat gelukkig voor ons in het zijnet. Kansen voor beide partijen, het is wachten wie het er eerste scoort nu. Arjen geeft een mooie pass op Daan, maar de komt op de keeper, corner van Daan gaat net in de verdediging. Na de uittrap is het Arjen die kan uithalen, maar ook de keeper tegenkomt. In de tegenaanval van de Boys, is het goed dat Kevin niet bang is en goed verdedigt.

De tweede time out gaat in en langzaam aan wordt het droog. Na de time out mag Daan aftrappen en zijn eerste kans is helaas op de keeper van de Boys. Een snelle tegenaanval van de Boys, maakt dat het 2-2 staat. Een tegenvaller voor ons, het kost even moeite om het te verwerken. Corner van de Boys kan Arjen weg koppen, maar in de rebound komt een speler van de Boys vrij te staan 3-2! We moeten allemaal flink aan de bak. Jos heeft als vervangt trainer een zware taak. Sem kan met een harde trap de bal ver naar voor schieten waar Daan net naast schiet, maar nog een corner krijgt. Deze gaat helaas voor bij het doel van de Boys. Een schot van de Boys op Kas wordt door Kas goed gered. De corner voor de Boys werkt Kevin dan weer goed weg.

Spannend

De tegenaanval van Oostburg wordt ingezet, want de tijd tikt verder. Corner Daan, Jesse loopt zich vast in de verdediging. Na een hands bal mag Jesse een vrije trap nemen, helaas gaat zijn schot over het doel. Zo blijft het spannend! Na goed storen van Senna tijdens een aanval van de Boys komen wij aan de bal en zien we Arjen een mooi doelpunt maken door de bal in de kruising te schieten, 3-3! In de laatste minuut krijgen wij nog één mooie kans, Jesse alleen voor de keeper, maar schiet jammer genoeg naast. Dan fluit Johanan af.

Er is hard gewerkt, goed samen gespeeld en goed terug gekomen. We delen de punten met Terneuzense Boys, die eerste staan, dus een knappe prestatie JO12-3!