Eerste bekerwedstrijd tussen Oostburg 1 en GPC eindigt in 2-3

Vandaag zijn de bekerwedstrijden begonnen. Ons eerste elftal diende aan te treden tegen derdeklasser GPC.
Het team uit Vlissingen begon goed aan de wedstrijd en Oostburg speelde vooral vanuit een defensieve opstelling waardoor de spitsen moeilijk werden bereikt. Maar er kwamen wel kansen. Het was echter GPC dat na 12 minuten op een 0-1 voorsprong kwam. Een vrije trap van zo’n 20 meter ging hard in de kruising. Na deze achterstand toonde Oostburg meer pressie en na 22 minuten werd een te korte terugspeelbal goed afgestraft door Quinten Bakker: 1-1. Ondanks wat kleine mogelijkheden over en weer bleef het 1-1 tot aan de rust.

In de 2e helft was het opnieuw GPC dat de leiding nam na een misverstand in de verdediging. Even daarvoor had Oostburg op voorsprong kunnen komen, maar de voorzet van Arjen Versluijs bereikte niet de geheel vrij staande Margino de Kerf. Zodoende stond het 1-2. Toch kwam Oostburg halverwege de 2e helft opnieuw langszij. Deze keer werd ook bij GPC een fout in de verdediging omgezet in een kans en een doelpunt voor Oostburg. Jochem van der Meulen maakte de geboden kans knap af: 2-2. Het leek er op dat Oostburg zou doordrukken, maar 10 minuten voor het einde betekende een magistraal schot op het doel van Oostburg de 2-3. Oostburg ging opnieuw op zoek naar de gelijkmaker maar deze bleef uit. Eindstand: 2-3.