Valse start Oostburg in de districtsbeker tegen Sluis

Het Oostpoortpark en Oostburg. Het lijkt aan het begin van dit seizoen geen gelukkige combinatie. Waar vorige week in de finale van de Verhage-Lemahieu Cup IJzendijke er met de winst vandoor ging. Beleefde het eerste team vandaag een valse start in de districtsbeker tegen Sluis. Het werd 4-3.

Fel

Sluis begon feller aan de wedstrijd en dat resulteerde al in de 2e minuut in de voorsprong voor de rood-witten. Oostburg was hierna wakker en kwam beter in de wedstrijd. Zo kregen ze een kans op de gelijkmaker uit een vrije trap van Arjen Versluys die in de 16 meter belandde en maar net werd overgekopt. Niet veel later kreeg Arjen wederom een poging het te proberen uit een vrije trap en dit keer lukte het wel. Hij krulde de bal schitterend over de muur in de bovenhoek, onhoudbaar voor de doelman van Sluis. 1-1

Deze gelijkmaker gaf de ploeg moed en 2 minuten later was het Timo Bertens die met een mooie kapbeweging de verdediger van Sluis op het verkeerde been zette en beheerst afronde. 1-2. Ondanks dat Oostburg in deze fase van de wedstrijd beter was, bleef het toch uitkijken voor de uitbraken van Sluis en moest er een aantal keer aan de noodrem getrokken worden door de rood-zwarte verdediging. De vrije trappen die hieruit volgden, werden goed gekeerd door Ruben Catsburg.

Verwarring

Dat een wedstrijd voor de districtsbeker een officiële wedstrijd is, en je dus maar drie keer mag wisselen, was niet bij iedereen goed doorgekomen. Er deed zich dan ook een opmerkelijke situatie voor toen de coach van Sluis al een dubbele wissel wilde doorvoeren na 20 minuten. Toen hij erop attent gemaakt werd, besloot hij hier toch maar van af te zien. Het leek geen invloed op het team te hebben. Ze kwamen hierna met een aantal goede kansen die gelukkig voor Oostburg niet werden benut. Aan de andere kant was ook Oostburg nog een aantal keren gevaarlijk maar werd er net iets te vaak geprobeerd door te combineren waar een schot op doel de betere oplossing was geweest.

Gelijk

Ondanks de kansen van Rood-Zwart en het goede spel over de flanken, zou Sluis toch nog langszij komen. 3 minuten voor het rustsignaal, werd een bal niet goed weggewerkt door de Oostburgse verdediging waardoor een speler van Sluis de bal laag kon binnenschuiven, onhoudbaar voor doelman Catsburg. Een domper zo vlak voor rust.

2e helft

Ook de tweede helft kwam Sluis beter uit de startblokken en dit resulteerde in een strafschop na 10 minuten. Een speler werd naar de grond gewerkt en de scheidsrechter kon niets anders doen dan een strafschop geven. Deze werd goed benut door Sluis en zo stond het ineens 3-2. Oostburg moest dus weer opnieuw beginnen. Het spel golfde na de 3-2 meer op en neer en Oostburg benutte goed de flanken. Alleen toen het op afronden aankwam was de ploeg op de laatste momenten niet slagvaardig genoeg en zo bleef de gelijkmaker dan ook uit.

Deksel

In de 79ste minuut kreeg de ploeg het deksel op de neus toen een aanval van Sluis wel succesvol werd afgerond en ze hiermee de wedstrijd naar zich toe trokken. 4-2. Toch bleef Oostburg aanzetten en tien minuten was het Timo Bertens die een solo fraai afrondde. Deze 4-3 kwam echter te laat en na het laatste fluitsignaal was het Sluis wat de punten in eigen huis zou houden.

Sluis 1 – Oostburg 1
Eindstand: 4-3

Zaterdag

Zaterdag komt Cadzand op bezoek op het Velterspark voor de tweede poulewedstrijd.