Breskens beslist op sportpark Baersande derby vol strijd in voordeel

Oostburg 1 heeft afgelopen zondagmiddag de 3 punten helaas niet mee terug kunnen nemen van Sportpark Baersande. In een passie volle derby trok de thuisploeg Breskens met een 2-0 eindstand aan het langste eind. Eerder dit seizoen werd het 1-0 op het Velterspark.

Momenten

De opening van de wedstrijd ging redelijk gelijk op en was het aftasten van beide ploegen. De eerste grote kans voor Oostburg kwam via Timo Bertens. Hij gaf de bal voor, maar Arjen Versluys kon net zijn hoofd niet tegen de bal zetten. Nadat ook Breskens een aantal kansjes had gehad maar waarbij het vizier niet op scherp stond kwam het eerste discutabele moment van deze derby. Door een steekpass op Jochem van der Meulen door het midden van de Bressiaanse verdediging, was de doelman van de thuisploeg genoodzaakt een redding te verrichten buiten de 16 meter. Hierbij was duidelijk een hand bij in het spel, maar werd helaas niet gezien door de scheidsrechter.

Na dit moment werd Breskens sterker en werd er door Oostburg zo nu en dan teveel met de bal gelopen. De thuisploeg was in deze fase ook gelukkiger in de duels en dat resulteerde dan ook in de 1-0 door Jan Meijaard. Dit was ook de ruststand.

Aandringen

Oostburg begon sterk aan de 2e helft en wilde vlug de gelijkmaker forceren. Het drong aan en kreeg veel corners die helaas niet het gewilde resultaat opleverden. De thuisploeg ging vol de duels aan en kreeg via een uitval de kans op 2-0, maar deze ging, gelukkig voor Oostburg, voorlangs. Het bleef aandringen van Oostburg kant en dit resulteerde onder meer voor een vrije schop op randje 16 maar waar tijdens dit seizoen vaak bij zulke vrije trappen het net werd gevonden, ging deze nu ruim over en moest Oostburg weer opnieuw de aanval zoeken.

Dit deed het ook en hierbij kwam het tweede discutabele moment van deze derby, welke door velen deze week al werd voorspeld. Een uitbraak welke hoogstwaarschijnlijk de gelijkmaker zou hebben opgeleverd, werd afgevlagt voor buitenspel door onze ex-grensrechter. Na enige twijfeling ging de scheidsrechter er in mee en bleef dus, tot frustratie van velen, de voorsprong op het bord staan voor de thuisploeg.

Beslissing

Hoe dichter de wedstrijd naar het einde liep, hoe meer Oostburg probeerde de gelijkmaker te forceren. Breskens was in deze eindfase, en eigenlijk over het grootste gedeelte van de wedstrijd gezien, doortastender in de fysieke duels en uit 1 zo’n gewonnen duel kwam uiteindelijk ook de uitbraak waaruit Ricardo Mariman de beslissende 2-0 kon maken en dit was tevens de eindstand.

Door deze uitslag in Steen kampioen in de 4e Klasse. Over een heel seizoen gezien verdiend en de felicitaties zijn dan ook voor de ploeg uit Sint-Jansteen. Voor Oostburg is de kans op een periode zeker nog aanwezig. Zondag de laatste thuiswedstrijd van het seizoen tegen Hontenisse waarbij de ploeg hopelijk weer op veel positieve aanmoediging mag rekenen op het Velterspark!