Oostburg veilig in 4e Klasse na winst op Groede

groede-oostburg-1718

Na de doordeweekse wedstrijd tegen Odio, stond vandaag de derby tegen Groede op het programma. Met winst van Groede zou het uitlopen. Bij winst van Oostburg zou het zich veilig spelen en op evenveel punten komen als Groede. Na een vermakelijke pot voetbal met veel doelpunten werd het, het laatste:

Scherp

Het was een felle openingsfase van beide ploegen. Je kon merken dat er wat op het spel stond vandaag. Al in de eerste minuut was er van Oostburg kant een schot op doel waarmee de Groede doelman in eerste instantie wat moeite had. De toon was hiermee gezet. Het antwoord van Groede kwam met een schot wat net naast het doel van Oostburg keeper Ruben Catsburg verdween.

Groede had hierna het betere van het spel en dit resulteerde in de 15de minuut ook terecht in de voorsprong voor de thuisploeg door Ilyas Yavuz. Na de openingsgoal liet Oostburg zien dat het gekomen was om te winnen en benutte goed de zijkanten van het veld. Dit zorgde al 3 minuten later voor de gelijkmaker. Een mooie voorzet van Timo Bertens werd door Jelle Bakker goed ingekopt: 1-1

Toen was het antwoord weer aan Groede, dat de druk opvoerde. En dit resulteerde dan ook in de 2-1 voor de thuisploeg door wederom Ilyas Yavuz. Hierna bleef Groede het betere van het spel houden. Maar mede door een goede redding van Ruben Catsburg en het feit dat het vizier van Groede niet op scherp stond, bleef het 2-1.

Hierna bleek dat Groede niet geleerd had van de eerste tegengoal. Uit een bijna identieke situatie viel aan de andere kant de gelijkmaker binnen. Na een voorzet van Arjen Versluys was het wederom Jelle Bakker die vrij kwam voor het Groede doel: 2-2. Met deze stand gingen beide ploegen de thee opzoeken.

2e helft

Na de thee kwamen de rood-zwarten scherper uit de kleedkamer. Het zou een helft worden waarin Oostburg de meest effectieve van de 2 bleek te zijn. In de 49ste minuut kreeg Arjen Versluys op rechts het op zijn heupen en hij bezorgde de bal bij de vrijstaande Jochem van der Meulen die goed binnenschoot: 2-3

Dit was het sein voor de thuisploeg om er weer een schepje bovenop te doen. Het kreeg een aantal opgelegde kansen om de gelijkmaker binnen te schieten maar deze bleef, enigszins wonderbaarlijk, uit.

Hieruit putte Oostburg moed en ging steeds beter voetballen waarbij het de vleugels prima benutte. Dit resulteerde in de 73ste minuut in de o zo bevrijdende marge van 2. Een schitterende aanval over links werd door Timo Bertens beheerst afgemaakt: 2-4

Na dit doelpunt ging het spel over en weer. Groede kreeg wederom nog een opgelegde kans om de marge te verkleinen. Maar ook deze ging er niet in en dit was het punt waar je het geloof bij de thuisploeg langzaam zag wegzakken. Dit merkte Oostburg en was van plan de score zo ver mogelijk uit te bouwen. Tien minuten voor tijd was dit het geval door wederom een goed opgezette aanval die door Tom Brakel werd afgemaakt: 2-5!

In de laatste minuut kreeg de ingevallen Siebe Bakker nog de kans om zijn eerste doelpunt voor de hoofdmacht te maken. Zijn mooie actie had meer verdiend. Maar de lat zat hierbij in de weg en zo eindigde deze derby, met een goed fluitende scheidsrechter, in 2-5.

Een verdiende en overtuigende overwinning waarmee de ploeg, met nog twee wedstrijden te gaan, zich eindelijk veilig speelt in de 4e Klasse. Dit smaakt naar meer voor de laatste 2 wedstrijden van het seizoen!