SVO-1

Hontenisse en Oostburg verdelen de punten op ’t Prinsebos: 0-0

Hontenisse-Oostburg-seizoen1819

In een doelpuntloos duel hebben Hontenisse en Oostburg afgelopen middag de punten verdeeld. Over de hele wedstrijd gezien een terechte uitslag.

Oostburg begon fel en gretig aan de wedstrijd en was de eerste helft de bovenliggende partij. Hontenisse had veel overtredingen nodig om de rood-zwarten af te stoppen. Al in de 5de minuut leek Jochem van der Meulen de openingstreffer binnen te schiet maar werd teruggefloten voor buitenspel. Volgens velen onterecht maar voor ‘de reporter’ niet te beoordelen vanaf de andere kant van het veld. Oostburg pakte de draad op en niet veel later was het opnieuw Jochem die een grote kans kreeg maar de Hontenisse doelman stond in de weg.

Oostburg speelde een geweldige eerste helft maar beloonde zichzelf helaas niet. Deze keer was het Kika Menue die een bal op de lat uiteen zag spatten. Dat deze bal er niet in ging, leek Hontenisse een beetje moed te geven en kwam er hierna een aantal keren uit maar de Oostburgse verdediging stond uitstekend en gaf niets weg achterin.

2e helft

De tweede 45 minuten was het Hontenisse dat beter in de wedstrijd kwam. Bij Oostburg lag het tempo lager en Hontenisse wist daar gebruik van te maken. Over de flanken was het gevaarlijker dan de eerste helft maar kon deze counters ook niet benutten. Door de druk van Hontenisse was het zaak voor Oostburg om ‘t koppie’ er bij te houden en deed dit dan ook. Het voetbalde goed onder de druk uit en kreeg ook de nodige kansen maar het laatste zetje ontbrak steeds.

Aan de andere kant was het Hontenisse dat nog een aantal keren gevaarlijk was door de lange bal te hanteren. De Hontenisse spits kwam oog in oog te staan met Ruben Catsburg maar deze redde fraai. Een aantal andere doelpoging eindigde op het dak van de kantine. Ook kwam Oostburg nog goed weg in de slotfase toen ook voor Hontenisse een doelpoging op de lat uiteenspatte. Ook hierin was het dus gelijk.

Na dit laatste wapenfeit van de wedstrijd besefte beide ploegen dat er deze middag niet meer in zou zitten en namen ze genoegen met een punt.