Oostburg 1 neemt na rust ruim afstand van Hulsterloo

Ruben van der Meulen tekent voor de 0-6 tegen Hulsterloo

Afgelopen zondagmorgen/middag stond voor zowel het tweede als het eerste elftal de reis naar Nieuw-namen op het programma voor hun wedstrijd tegen Hulsterloo. Nadat het tweede elftal het goede voorbeeld had gegeven (0-4 winst) was het de beurt aan de hoofdmacht wat op hun beurt ook de winst mee terug naar Oostburg nam.

Werklust

De eerste helft had Hulsterloo het betere van het spel en had tot twee maal toe een uitgelezen mogelijkheid om op voorsprong te komen. Het verzuimde dit echter door de bal niet tussen de palen te schieten. Bij Oostburg was het spel niet altijd even verzorgd maar men bleef wel voor elkaar werken en dit resulteerde toch in de nodige kansen en uiteindelijk ook de openingstreffer. Uit een counter bediende Timo Bertens de vrijstaande Quinten de Muer die de score opende. 0-1 Dit was tevens de ruststand.

Verzet

De tweede helft kwam Oostburg fel uit de startblokken en had het, het betere van het spel. Toch duurde het nog tot de 65ste minuut eer de 2-0 viel. Het was Jochem van der Meulen die oog in oog met de keeper de bal laag binnen schoof. Het vlagsignaal voor buitenspel en de uitleg van de grensrechter werd door de scheidsrechter aangehoord maar terecht niet overgenomen. De verslaggever van dienst stond toevallig ook net op gelijke hoogte.

Na deze tweede goal was het verzet van Hulsterloo gebroken en lieten de rood-zwarten zien heel effectief te kunnen zijn. Niet veel later, uit een corner, tekende Timo Bertens via de onderkant van de lat voor de 0-3 en 9 minuten later ook nog voor de 0-4. Drie minuten later was het alweer raak. Arjen Versluys tekende, op aangeven van Jochem van der Meulen voor de 0-5 waarna niet veel later Ruben van der Meulen, met een geplaatst schot de 0-6 voor zijn rekening nam. In de laatste seconde van de wedstrijd kon Hulsterloo toch nog tegen scoren via Willem Cleys uit een counter. Waarna de scheidsrechter meteen voor het einde floot.

Een gunstige middag dus voor Oostburg in Nieuw-Namen. Na afloop sprak de thuisploeg over een geflatteerde nederlaag in de regionale courant. Komende zaterdag, 20 April, aan Hulsterloo om het dan wel te laten zien. dan staan ‘de return’ op het Velterspark gepland om 14:30.