IJzendijke en Oostburg verdelen wederom de punten

Op een slecht verlicht veld traden de Rood-Zwarten afgelopen Zaterdagavond aan tegen IJzendijke. Het werd een fysieke wedstrijd waarin de punten wederom werden verdeeld en gezien het spelbeeld was dat een terechte eindstand. Hieronder een kort verslag:

Gelijkopgaand

Al na 12 minuten stond de 1-1 op het scorebord en dat terwijl deze wedstrijd ook met 3-3 had kunnen eindigen. De eerste helft was best wel aardig en gelijkopgaand, maar de Blauw-witten hadden hier wel redelijk wat harde overtredingen nodig om Oostburg te ontregelen. Oostburg hierintegen leed veel balverlies en een grote opening in de defensie bood IJzendijke al in de 4e minuut de gelegenheid de score te openen. Justin Lutaert deed dat dan ook door met een lage schuiver doelman Ruben Catsburg te passeren.

Antwoord

Oostburg kwam vrij snel met het antwoord. Een vlotte aanval kwam op links bij Tom Brakel terecht die na een passeerbeweging de bal mooi bij Jochem van der Meulen bezorgde. Deze maakte met een mooie draaibeweging en een goed schot in de benedenhoek van het doel. 1-1. Het daarop resterende half uur werd het een open wedstrijd met kansen aan beide doelen. Maar zowel de vrije trappen, als kopballen en schoten kwamen niet in het net terecht.

Na rust

Na de rust werd het steeds matiger. Beide teams deden hun best de verdediging overeind te houden. Ook nu kregen beide teams mogelijkheden , maar er kwam geen doelpunt uit. Wellicht was de kopbal van Arjen Versluijs in de 88e minuut, en de vrije trap van Raoul Schipper in de laatste minuut, nog wel het dichtst bij een treffer. Maar gezien het spel in de 2e helft en de kansen die ook IJzendijke onbenut had gelaten, kon iedereen wel leven met het 1-1 gelijke spel.

De scheidsrechter uit Breda floot een prima wedstrijd.