Oostburg 1 op karakter langs Philippine in laatste bekerduel

philippine1-svoostburg1-districtsbeker-2018

Op sportpark ’t Bermpje heeft het eerste elftal vanmiddag het laatste bekerduel tegen Philippine winnend afgesloten. Hoe deze behaald werd was een goede opsteker in aanloop naar de eerste competitiewedstrijd van volgende week omdat er in deze bekerpoule nagenoeg geen kans meer was om door te gaan.

Corner

Philippine was in het begin van dit duel de controlerende partij en was veelal gevaarlijk over de linkerkant. Toch was het mede de verdienste van de Oostburgse verdediging dat de rood-groene aanvallen vaak spaak liepen. Het eerste doelpunt van de wedstrijd viel uit een dood spelmoment. Na een half uur spelen werd een corner niet goed weggewerkt. Deze viel voor de voeten van Philippine speler Amidu Tanko die hard binnen schoot. 1-0

Gevaar

Oostburg was niet van plan om hier lang om te treuren. Amper 1 minuut later lag de bal aan de andere kant al in het net. Waar voorgaande wedstrijden nog wel eens werd getwijfeld om te schieten, twijfelde Arjen Versluys niet en schoot de bal van buiten de 16 meter schitterend in de kruising. Dit was een bevestiging dat Oostburg beter in de wedstrijd was gekomen. Ook omdat de buitenspelers van flank waren gewisseld en zo voor meer gevaar zorgde.

Toch zou Philippine vlak voor rust nog gevaarlijk dicht bij de 2-1 komen maar bij een kopbal stond voor hun de paal in de weg en zo gingen beide ploegen rusten met een 1-1 tussenstand.

2e helft

In het begin van de tweede 45 minuten bleef Philippine veelal opkomen via de linkerkant en had het een aantal gevaarlijke kansen. Toch kon het hierin niet succesvol zijn. Dit gaf Oostburg de kans om op de uitbraak te loeren en met succes! De in het veld gekomen Mattijs van der Meulen was de te laconieke verdedigende achterhoede van Philippine te slim af en krulde de bal werkelijk schitterend over de doelman. En gezien de inzet en werklust was dit volledig verdiend.

Druk

Ondanks dat Philippine na dit doelpunt nog een aantal keren gevaarlijk dicht bij een gelijkmaker kwam, stond de ploeg vandaag goed. Het bleef, als de mogelijkheid zich voordeed, de rood-groene verdediging opjagen waar ze niet altijd even goed raad mee wisten. Dit resulteerde in de slotfase nog in een rode kaart voor een verdediger van Philippine die de snelle Jochem van der Meulen net buiten de 16 meter naar de grond werkte. Helaas eindigde de vrije trap van Arjen Versluys, die hieruit volgde, op de lat en zo bleef de stand 1-2.

Moraal

Ondanks dat voor de beker deze winst niet genoeg was om nog door te gaan, is het goed voor het moraal in aanloop naar de eerste competitiewedstrijd tegen Ria Westdorpe van volgende week. De supporters zagen een hardwerkende ploeg en 2 schitterende doelpunten.