Oostburg reikt tot kwartfinale bij terugkeer op Soccertoernooi Zeeuws-Vlaanderen

Waar menig één Oostburg niet tot de kanshebbers in de poule rekenden, werd het tweede, waarna latere finalist en winnaar RCS in de kwartfinale te sterk was. Een goede terugkeer op het soccertoernooi voor de rood-zwarten.

Poule door

De eerste poulewedstrijd werd met 2-0 gewonnen van Vogelwaarde. Arjen Versluys was hierin 2x trefzeker. Hierna volgde de wedstrijd tegen FC Axel. Hierin was Arjen wederom trefzeker en raakte hij tevens ook nog eens de lat. Axel kon het doel niet vinden en daarmee eindigde deze wedstrijd in een knappe 1-0 overwinning. De derde wedstrijd tegen HVV ’24 ging met 1-0 verloren. Doordat Axel hun laatste wedstrijd won, eindigde Oostburg met 6 punten en op doelsaldo als tweede in de poule, en zou het RCS treffen in de kwartfinale.

Maatje te groot

In de kwartfinale waren er een aantal wisselingen in de bezetting en kon het team, het RCS helaas niet echt moeilijk maken. De Oost-Souburgers liepen al vlug uit en de wedstrijd eindigde in 4-1. Het doelpunt van Oostburg kwam wederom op naam van Arjen Versluys.

Later zou blijken dat RCS en Axel tegenover elkaar zouden komen te staan in de finale waarin RCS met 0-3 aan het langste eind trok.

Op soccerzeeland.nl kun je alle info van het toernooi nog eens nalezen.

Selectie

Oostburg trad aan met de volgende selectie voor dit toernooi:
Ruben Catsburg, Mike Chen, Arjen Versluys, Ruben van der Meulen, Timo Bertens, Melvin Fenijn, Jelle Bakker, Mattijs van der Meulen, Jochem van der Meulen