Steen legt in Sint-Jansteen gehavend Oostburg over de knie: 7-0

Met onder andere Aboubakar Kourouman, Arjen Versluijs en Mike Chen op de blessure/absentielijst heeft een gehavend Oostburg 1 deze zondagmiddag een ruime nederlaag geleden bij Steen. Op Sportpark ’t Steen werd het 7-0.

goede start

Oostburg had een goede beginfase en kreeg een aantal mogelijkheden de score te openen maar de precisie ontbrak. Na de eerste speldenprikjes van Oostburg was het de beurt aan Steen wat al vrij vroeg in de 7de minuut op voorsprong kwam. Een te zacht gespeelde bal op het middenveld kon onderschept worden en de zwart-witten maakten hier (al dan niet buitenspel) dankbaar gebruik van: 1-0

Initiatief

Ondanks nog een aantal kansen van Oostburg, waaronder een schot in het zijnet van Jelle Bakker, nam na de 1-0 Steen het initiatief in de wedstrijd over en gaf het eigenlijk niet meer uit handen. Wat zich mede gesterkt zag door een aantal eenzijdige beslissingen van de scheidsrechter in de eerste helft. In de 35ste minuut kwam de 2-0 op het bord. Dit zou ook de ruststand worden. Maar niet voordat Ruben van der Meulen zijn tweede gele kaart zou krijgen en er met rood af moest.

2e helft

Na rust was er met 10 man geen houden aan en maakte het fysiek sterkere Steen dankbaar gebruik van de situatie bij Oostburg. Ook een driedubbele wissel aan Oostburg zijde, kon dit niet veranderen. Het liep in de tweede helft uit naar een ruime voorsprong en bepaalde de eindstand op 7-0.