Grenswachters heer en meester op het Velterspark

S.V. Oostburg

Deze Zondag stond de laatste wedstrijd van het seizoen op het programma tegen Grenswachters. Waar iedereen hoopte op een laatste stuntje, lieten de Brabantse gasten zien waarom zij op een tweede plaats staan op de ranglijst.

Vergeten

Deze week ontving de vereniging een bericht dat aanvoerder Arjen Versluijs op 99 gescoorde (geregistreerde) doelpunten stond in officiële wedstrijden. Dat zou beteken dat vandaag de 100ekon vallen en dat gebeurde ook. Alhoewel de competitie wedstrijd van vandaag tegen Grenswachters er nu niet één is om lang te onthouden.

Al na 12 minuten stond het 0-1 en even later 0-2. Na een kwartier al tegen een 0-2 achterstand aankijken, tegen een goed team, ja dan wordt het moeilijk. Toch kreeg Oostburg voldoende mogelijkheden voor de aansluitingstreffer. Maar de bal was soms net te kort gegeven en/of andere kansen werden verprutst. Oostburg ging met een 0-2 achterstand de rust in. Al met al een nog te overbruggen achterstand.

Gespeeld

Na de rust was de wedstrijd al snel gespeeld. Meteen werd het 0-3 door een ongelukkige treffer in eigen doel en kort daarna 0-4. Hetzelfde beeld dan in de eerste helft. De overwinning voor Grenswachters was dan ook meer dan verdiend. Eerst werd het nog 0-5 voordat Oostburg wat terugdeed. Jochem van der Meulen werd geregistreerd als doelpuntenmaker van de 1-5, maar het zou ook een eigen doelpunt geweest kunnen zijn. We gaan voor het eerste. Na het zesde doelpunt voor Grenswachters maakte Arjen Versluijs het 2Oostburgse doelpunt wat dus zijn 100treffer betekende in zijn 8seizoen bij de 1selectie. Arjen maakte daarmee zijn 9doelpunt van dit seizoen. In het seizoen 2013-2014 had Arjen een topseizoen voor S.V.  Oostburg met 25 competitietreffers.

Overigens gaat het uiteraard om het teambelang. Maar dat is in alle wedstrijden deze competitie voorop gesteld. Daarin waren we dit seizoen minder gelukkig dan andere jaren en we hopen daarin op iets betere tijden in de komende seizoenen. De competitie is gespeeld. Oostburg eindigt als 9met 29 punten uit 26 wedstrijden en een doelsaldo van -18. Dat moet veel beter kunnen. En daar kijken we dan ook naar uit in het nieuwe seizoen.

Bedankt

Ondanks het verlies werden na afloop Liam O’Shea, trainer Danny Magito, begeleider David Almekinders en Vlagger Hammer uitgebreid bedankt voor hun inzet, de afgelopen seizoenen. Ook via deze weg, iedereen bedankt voor jullie inzet en succes met de toekomstige uitdagingen.