Verdiende overwinning voor Oostburg 1 tegen Groede

oostburg1-groede1

De derby tegen Groede was een spannende wedstrijd en één alwaar het publiek van heeft genoten. Wat uiteindelijk resulteerde in een verdiende overwinning. Hieronder een kort verslag.

Oostburg speelde vanaf het begin geconcentreerd in de verdediging en hield dat nu ook de gehele wedstrijd vast. Bovenin werden vanuit het middenveld en voorin mooie combinaties op de mat gelegd. Nou ja ‘mat’ is te veel van het goede, want het veld is gewoon slecht. Toch leidde het initiatief van Oostburg niet tot doelpunten. Enkele kansen kwamen er wel, maar die konden of werden niet verzilverd. Groede kreeg voor de rust ook een goede mogelijkheid , maar ook die bleef onbenut. Zodoende gingen de teams met een 0-0 stand de rust in.

Uitblinker

De doelpunten vielen in de 2e helft. Opnieuw nam Oostburg initiatief en na een paar goede pogingen was het uitblinker Tom Brakel die de 0-1 op het scorebord bracht. Een afgeslagen doelpoging kwam opnieuw voor de voeten van Tom die prachtig in één keer met links uithaalde en de bal in de rechterbenedenhoek knalde, onhoudbaar voor de doelman.

Oostburg kon niet lang genieten van de voorsprong. Een paar minuten later was het al 1-1. Een aanval van Groede, die door Rick Maenhout werd ingezet, werd in het doel verwerkt door Wesley Steyaert. Oostburg moest opnieuw aan een voorsprong gaan bouwen en die kwam er ook. Opnieuw was het Tom Brakel die de 2-1 binnenschoot. Groede liet het er niet bij zitten en in de laatste 20 minuten hadden zij het initiatief en voerden de ‘druk’ op de Oostburgse verdediging verder op. Met goed verdedigen en een paar goede reddingen van Ruben Catsburg bleef Oostburg overeind.

Na afloop was iedereen het er over eens dat er goed gevoetbald was en dat Oostburg de overwinning verdiende. Nu op naar de volgende match!