SVO-1

Oostburg 1 sleept 3 punten binnen na een hete middag tegen Koewacht

oostburg 1 - koewacht 1 2017-2018

Vandaag heeft Oostburg, het zij met de nodige zweetdruppels, drie punten kunnen toevoegen aan het totaal in de rangschikking. Daarmee heeft het de marge op WVV ’67 en Koewacht vergroot. Met nog 4 wedstrijden te gaan (waarvan drie uitwedstrijden) zou de marge groot genoeg moeten zijn maar beter lijkt het her en der nog een puntje te pakken. Al met al een mooie prestatie gezien het de laatste weken niet echt mee zat. Hieronder een kort verslag:

Werkvoetbal

De eerste helft begonnen beide teams goed met snel spel en een paar goede aanvallen en dat leverde aan beide zijden een paar goede kansen op: Tom Brakel ging goed door op links , maar de voorzet werd nog net op tijd weggewerkt zodat de Oostburg aanvallers niet konden binnenschieten. Ook aan de andere zijde had Oostburg geluk dat het vizier niet op scherp stond bij de Koewacht aanvallers.

Maar na deze 5 minuten vertraagde het spel en werd het een wedstrijd van ‘duels winnen’ en ‘hard werken’ en dat beheerste Koewacht beter. Tot veel mogelijkheden kwam het niet. Zowel Oostburg als Koewacht konden niet veel kansen creëren. Indien er een team recht had op een voorsprong , dan was dat Koewacht meer dan Oostburg.

Ander verhaal

De 2helft is een ander verhaal. Alhoewel Koewacht de lijn van de eerste helft probeerde door te zetten, konden ze dat na een kwartier niet meer volhouden. Oostburg maakte na een aanval en een hoekschop de 1-0 voorsprong. Dat gebeurde door Tom Brakel die na een mooie passeerbeweging de bal in de rechterbovenhoek deponeerde. Die voorsprong had Oostburg kunnen uitbouwen naar 2-0 maar dat gebeurde echter niet. Koewacht probeerde terug te komen, maar het geluk ontbrak. De kansen, die waren er nu veel meer voor Oostburg. Enkele rake kopballen van Timo Bertens en daarna van Liam O’Shea werden uit het doel geslagen door doelman Jelle Bonte van Koewacht. Daarna werd er nog een bal van de lijn gehaald waardoor de 2-0 niet viel en het 1-0 bleef.

Jochem van der Meulen werd nog een keer de diepte ingestuurd maar oog in oog met doelman Jelle Bonte won laatstgenoemde het duel. Daardoor bleef de dreiging voor de gelijkmaker maar die kwam er uiteindelijk niet.

Gezien het feit dat Oostburg veel meer kansen kreeg dan Koewacht in de 2e helft, kun je de 1-0 toch gewoon verdiend noemen. Dat was uiteindelijk ook de eindstand.