Dramatische wedstrijd voor Oostburg 1 in Hoogerheide

Deze zondag stond voor het eerste team de reis naar METO in Hoogerheide op het programma. Voor zover wij weten, troffen beide teams elkaar nog niet eerder in de historie. Overigens is dat het geval bij alle Brabantse teams in deze klasse die tot op heden beter presteren dan de Zeeuws-Vlaamse teams.

De wedstrijd in Hoogerheide tussen METO en Oostburg werd nooit echt een wedstrijd. Na 12 minuten stond het al 2-0 en tegen een technisch vaardig team zoals METO, met enkele handige jongens in het team. wordt het dan uiteraard erg moeilijk. Maar thuiskomen met een 6-0 nederlaag is wel erg dramatisch en dat had ook best anders gekund. Oostburg toonde zich niet als team dat wil winnen, speelde vanuit een slechte organisatie en er kon weinig ‘lijn’ in ontdekt worden.

Oostburg startte met een 3-mans verdediging en dat pakte in deze wedstrijd totaal verkeerd uit. Daarbij komt wel dat al in de 2e minuut een fout in de verdediging al werd afgestraft zodat al meteen tegen een achterstand werd aangekeken. In de 12e minuut mocht een middenvelder van METO gemakkelijk een paar man passeren om vervolgens feilloos binnen te schieten: 2-0.

Pas daarna kwam Oostburg wat in de wedstrijd en bij de rust had Oostburg wellicht evenveel balbezit gehad dan de tegenstander , maar stond het wel met 3-0 achter. Op het half uur was het immers 3-0 geworden vanuit een prachtig schot. Voor Oostburg stond daar één goede kans via Tom Brakel tegenover.

De 2e helft begon Oostburg vol goede moed, maar de kwetsbaarheid van het team ligt in het feit dat de spelers elkaar niet goed begrijpen (wie staat nou waar opgesteld? Hoe zorg ik ervoor dat de tegenstander ons niet ‘te slim’ af is? Hoe kan ik mijn medespeler bereiken?). Het werd dan ook vrij makkelijk 4-0 na 10 minuten in de 2e helft. Daarna probeerde Oostburg het steeds wel, maar het had in METO een uiterst effectieve tegenstander die uiteindelijk vrij eenvoudig uitliep naar 6-0.

De spelers van METO wisten elkaar wel goed te vinden, waren niet egoïstisch, en speelden bij de aanvallen via links of via rechts de bal steeds keurig terug naar een vrijstaande speler die dan vervolgens kon inschieten. Het leek wel of zij steeds in ‘overtal’ waren. Ook in de 2e helft kreeg Oostburg nog wel één goede kans in de 85e minuut via Arjen Versluijs, maar de inzet ging over het doel. Met de wedstrijd volgende week tegen IJzendijke in het vooruitzicht zal het echt anders moeten.