Tweede overwinning voor Oostburg 1 dit seizoen tegen WVV’67

Oostburg boekte vanmiddag een belangrijke overwinning door met 2-1 te winnen van WVV ’67 uit Woensdrecht. Oostburg kon wel weer eens drie punten gebruiken en won vanmiddag van een team wat eveneens in het rechter rijtje van de rangschikking staat. Hieronder een kort verslag

Oostburg begon heel goed aan de wedstrijd. Ondanks dat de omstandigheden slecht waren (veel wind en af en toe regen) wisten de spelers in het eerste kwartier elkaar goed te vinden. Een mooie aanval in de 12e minuut via verschillende schakels leidde naar de 1-0. Tom Brakel legde goed terug naar Arjen Versluijs, deze speelde Aboudabar Kourouman aan die de bal met de buitenkant schitterend naar de rechterbenedenhoek krulde.

Na dit eerste kwartier viel Oostburg wat terug. Bovendien was het veld glad en nat waardoor de bal soms moeilijk onder controle te krijgen was. Ook bij Ruben Catsburg, de doelman van Oostburg, glipte een bal uit z’n handen in de 20e minuut, maar nog op de doellijn wist hij de bal terug te pakken te krijgen. Voor de WVV ’67 aanhang was de bal over de lijn, voor de S.V. Oostburg supporters op de lijn. De scheidsrechter kon het niet waarnemen, de assistent zag de bal op de lijn (gaf hij later aan) en omdat we geen doellijntechnologie hebben, ging het spel gewoon door. Tot aan de rust kreeg Oostburg mogelijkheden om de score op te voeren, maar dat lukte niet.

In de 2e helft was het al 5 minuten gelijk: 1-1. Een goede aanval van WVV ’67 werd uiteindelijk door Timo Rottier in het doel geschoten: 1-1. Daarna ontstond een rommelige wedstrijd met soms mooie aanvallen van weerszijden, maar vaak ook lange ballen naar voren. En dat leidde meestal naar balverlies. Maar niet altijd. In de 78e minuut werd Arjen Versluijs in de diepte aangespeeld en hij kon plots vrij op het doel van WVV ’67 afgaan. Arjen faalde niet en bracht Oostburg opnieuw op voorsprong. In de resterende 10 minuten werd de druk door WVV opgevoerd, maar kreeg juist Oostburg de kansen. Het bleef echter bij 2-1. Een einduitslag waar Oostburg het meeste recht op had. Een uitstekende teamprestatie!