Voorbereiding seizoen 2018/2019 begonnen voor het eerste elftal

Voorbereiding 18/19 Oostburg 1

Oostburg 1 is de voorbereiding op het seizoen 2018/2019 begonnen. Zondag 5 augustus vond de eerste training onder de nieuwe trainer David Almekinders Jr. plaats op het Velterspark. Assistent Mels doet kort verslag:

“De kop is er af!”

21 selectiespelers waren aanwezig bij de openingstraining, een aantal wat de Oostburgse burger moed geeft. De selectie bestaat uit enkele nieuwe gezichten die de ploeg een nieuwe boost moeten geven. En daarnaast is de vrij jonge ploeg grotendeels intact gebleven. Na een lange training, waarbij alle facetten van het voetbal voorbij kwamen op een zonovergoten veld 3, reisde de selectie per fiets af richting Breskens waar de derde helft getraind werd op de 65-jarige Visserijfeesten. Tot in de late uurtjes bewees de groep dit onderdeel zeer goed te beheersen.

Oefenwedstrijden

Deze week traint het vlaggenschip van onze club nog twee keer, alvorens het zaterdag 11 augustus om 19:00 uur een oefenwedstrijd tegen Hoek 2 speelt. Deze wedstrijd wordt gespeeld in Oostburg en wordt verdeeld in 3 delen van 30 minuten.

Na dat er doordeweeks weer twee maal is getraind speelt het elftal op zondag 19, woensdag 22 en zondag 26 augustus voor de Verhage-Lemahieu Cup tegen respectievelijk Schoondijke, Hoofdplaat en een nog nader te bepalen tegenstander (zondag 26 augustus vinden de finale wedstrijden plaats).

Beker

Een week later begint dan alweer het “officiële” seizoen met drie bekerwedstrijden:
Zondag 2 september (14.30) Sluis – Oostburg.
Zaterdag 8 september (17.00) Oostburg – Cadzand.
Zondag 16 september (14.30) Philippine – Oostburg.

Vanuit deze poule zal één ploeg zich plaatsen voor de volgende ronde in de beker.

Na de wedstrijd tegen Philippine heeft de selectie nog twee trainingen de tijd om helemaal klaar te zijn voor de competitie, want zondag 23 september om 14.30 uur begint de competitie en dan moet het gebeuren!

Lader Bezig met laden...
EAD logo Duurt het te lang?

Opnieuw laden Laad het document opnieuw
| Open Openen in nieuwe tab