Collectief Oostburg 2 klopt sterk Graauw 2

S.V. Oostburg

Vandaag hadden zowel Oostburg 3 als Oostburg 2 een uitstapje naar “de Boomwaai”. Oostburg 3 speelde in alle vroegte tegen het 3e van Graauw en won met 3-4. Na deze 7-klapper mochten de 2e elftallen van beide clubs het tegen elkaar opnemen.

Versterking

Oostburg kreeg hulp van het 3e elftal, Jethro Wijnja en Ger van de Voorde versterkten de defensie van het team dat al weken in goede doen verkeert (op een misstap in de Eenhoornderby na).

Oostburg begon prima aan de wedstrijd, de organisatie stond gelijk goed en de spelers lieten direct zien dat het de strijd om de 3e plaats wilde winnen.

Lex Du Fossé stond voor de derde wedstrijd op rij in de spits, de eerste van deze drie kreeg hij kansen, maar scoorde niet. Tegen Aardenburg scoorde hij met de kop en deze wedstrijd opende hij de score met een prima kopbal uit een perfect afgemeten corner van Jeroen Rammant. Twee op drie is uiteraard een prima gemiddelde voor een gelegenheidsspits.

Druk

Tot aan de rust liet Graauw zien dat het niet over zich lopen, ze zetten ook wel druk, maar tot echte kansen kwam het niet. Bij enkele spaarzame gevaarlijke momenten stond doelman Wijnja zijn mannetje.
Oostburg werd vlak voor rust nog het meest dreigend. Na een goede pass van Rammant en een fraai overstapje van Imardo Hinneman kon Mels de Vos van 20 meter uithalen, zijn poging ging een halve meter over het vijandelijke doel.

2e Helft

Bij rust was het dus 0-1 en dus werd er alweer gespeculeerd over een 1-2 uitslag. Maar zover was het nog lang niet. De groen-witten leken GraauwRock uit de benen te hebben gedronken in de rust, binnen vijf minuten in de tweede helft was het namelijk gelijk. Een hoge bal werd door Wijnja verkeerd ingeschat en één van de middenvelders zetten zijn hoofd tegen het leer: 1-1.

De mannen uit het oosten wilden meer en niet veel later was er een grote kans op 2-1, maar de oostburg-doelman herpakte zich en redde knap. De koppen werden door de rood-zwarten bij elkaar gestoken, de mouwen werden opgestroopt en de neuzen gingen weer dezelfde kant op.

Versnelling

En dus werd er een versnelling hoger gezocht en door het sterke collectief ook gevonden. Afjagen, werken voor iedere meter, het gebeurde allemaal.  Bij 1-1 werd er nog een goal om belachelijke redenen afgekeurd. De Vos zette Rammant alleen voor de keeper, du Fossé stond buitenspel maar werd totaal niet in het spel betrokken. Rammant kwam van minstens drie meter voor de laatste man vandaan, rondde keurig af en werd afgevlagd en gefloten. Dit zorgde voor nog meer rechtvaardigheid gevoel bij de rood-zwarten nadat Björn Verploeg enkele keren bij twijfel had kunnen vlaggen, maar zeer correct door liet spelen.

Niet veel later was het alsnog prijs voor Oostburg, Rammant dribbelde de 16 van Graauw in. Hij klutste zich op inzet door de defensie, de bal belandde voor de voeten van de tot nu toe afwezige Bryan Ghijs, maar de man die een uur lang niet in beeld was maakte precies de goal die het team zo hard nodig had. Met een harde schuiver vanuit een redelijk onmogelijke hoek verschalkte hij de doelman. Ghijs is enkele weken uit de roulatie geweest met een blessure, vandaag was zijn rentree en dit doelpunt was er één van groot belang voor het 2e.

Onderling was het duidelijk, deze wedstrijd was voor Oostburg en bleef voor Oostburg. De verdediging stond goed, het middenveld zorgde voor een goed blok en spits Du Fossé werkte zich achter Ghijs een slag in de rondte.

Dominant

Graauw leek dominant en veel aan de bal, maar creëerde weinig tot niets. Bij de eerste de beste aanval van Oostburg was het wel raak, Hinneman werd op rechts weggestuurd. Hij kwam, zag en overwon. Met een ouderwetse stift van zo’n 25 meter over de doelman die hem blijkbaar niet kende, deed hij zijn naam “the Stift-meister” weer eer aan en maakte zijn 4e goal in zijn laatste vijf wedstrijden. Ook dit is een prima gemiddelde voor een speler die op meerdere posities gebruikt wordt.

Na de 1-3 gaf Graauw zeker niet op, maar een wedstrijd werd het nooit meer. Rood-zwart pakte verdiend waar het voor kwam.
Drie punten, met veel inzet, onderling veel positiviteit. En deze keer wist de ploeg wel wat men nodig had om een zware wedstrijd binnen te slepen. (Geleerd van de wedstrijd tegen het 3e?)

Het 2e blijft vierde in de stand, maar heeft nog een wedstrijd te goed op nummer 3 Graauw.
De jacht is geopend, maar ook is er het besef dat het aan het begin van het seizoen er allemaal anders uit zag.

Dus blijft het plezier voorop staan en zien we aan het einde van het jaar wel waar we staan. Zondag Aardenburg, daarna drie wedstrijden binnen vijf dagen. Dan zullen de mannen van de jongens worden onderscheidden!