SVO-2

Oostburg 2 verliest de derby tegen Groede 2 nipt met 1-0

In de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen, heeft het tweede elftal geen 3 punten mee naar huis kunnen nemen. In een gelijkopgaande en grotendeels sportieve derby werd het 1-0 voor Groede 2.

Openingsfase

De openingsfase van deze derby was voor Groede 2 die met een bal op de lat dicht bij een openingstreffer waren. Een Oostburg corner vlak voor rust zorgde ook voor het doel van Groede voor gevaar. Beide ploegen kwamen echter niet tot scoren in de eerste 45 minuten en zochten met een 0-0 tussenstand de kleedkamers op.

2e helft

De tweede helft zat Oostburg beter in de wedstrijd en kreeg het een aantal kansen maar was het toch Groede wat aan de andere kant via een kopbal de score opende in de 76ste minuut. Het had daarvoor ook een strafschop gehad wegens een duwfout maar deze hoog over geschoten. Na het doelpunt ging Oostburg nog meer aanvallen om toch nog een punt eruit te slepen.

Tijdens één van deze aanvallen werd Oostburg een strafschop onthouden. Wegens een zelfde duwfout en situatie waarin de bal aan de andere wel op de stip ging in de eerste helft, werd de bal hier buiten de 16 gelegd. De vrije trap die hieruit volgde ging helaas over. De slotfase was er één van alles of niets. Kans na kans voor Oostburg maar de doelman van Groede was hierin een aantal keren de sta in de weg. Zo bleef het in deze gelijkopgaande wedstrijd 1-0 voor Groede.