SVO-2

Nipte winst voor het tweede tegen Graauw 3

Het tweede elftal van SV Oostburg nam het voor de tweede keer dit seizoen op tegen Graauw. Het werd een nipte winst. Hieronder een uitgebreid verslag van de coach.

In Speelronde 4 kwam het tweede team van de groen-witten zonder puntverlies op bezoek op Velterspark. Op dat moment hadden de rood-zwarten 0 punten en dus waren de eerste twijfels rondom coach Mels de Vos al daar.
Discussies in het veld, opstootjes op de training zorgden voor een praatsessie voorafgaand aan deze wedstrijd. Sindsdien lijkt alles anders, Graauw 2 werd deze dag knap met 5-2 verslagen en daarna werd alleen nog van titelkandidaat nummer één IJzendijke verloren.

Vroeg op

Afgelopen zondag was het 3e elftal van Graauw de tegenstander, op de Boomwai. Op een tijdstip waarvan sommige spelers niet eens wisten of ze wel al eens uit hun bed waren geweest op zondag vertrokken 13 dappere strijders richting het oosten. Het was dus vroeg, het kwik steeg maar net boven het vriespunt, maar Oostburg 2 was vastberaden deze wedstrijd tot een goed einde te brengen. Aan het voetballende spel was dit op het begin niet te zien, de inzet vergoedde daarintegen veel.

Vanwege een blessure bij doelman Dennie bemande Jethro de positie in het doel. De eerste kansen waren voor de thuisploeg maar de aanvallers van Graauw wisten niet van deze gratis kans te profiteren.  Dit gaf de Oostburgse burger moed en dus werd het gaspedaal vanaf dit moment maar eens ingetrapt.  De ploeg nam de wedstrijd in handen en het duurde niet lang voordat de eerste kansen zich voor deden. Helaas werd hier voor rust niet zorgvuldig mee omgegaan en dus ging men met een brilstand de rust in.

Tactische omzettingen

In de rust waren er enkele omzettingen, maar dit veranderde niets aan het spelbeeld. Oostburg domineerde en het was wachten op de 0-1. Nadat er nog enkele kansen werden gemist, was het na ongeveer 20 minuten dan toch raak. Bryan Ghijs nam het doel van de tegenstander onder vuur, de bal werd licht van richting veranderd en de keeper, die net in het veld was gekomen vanwege een blessure bij de basisdoelman, was verschalkt.

Na de 0-1 trad er gemakzucht in de ploeg en dus raakte het de dominantie kwijt. Graauw was aan het loeren op de gelijkmaker en vlak voor tijd kreeg het daar ook een enorme kans. De spits van Graauw ging 1 op 1 richting Jethro, maar de ervaren doelman had zijn foutje al gemaakt. Hij  kwam overtuigend zijn doel uit, verkleinde het doel en zorgde dat de voorsprong intact bleef. Iets later gaf Burhan een iets te korte terugspeelbal, maar weer was Jethro attent en dus was zijn aanwezigheid zeer belangrijk om de punten uiteindelijk terecht mee naar Oostburg te nemen.

Vooruitgang

Na 3 wedstrijden stond Oostburg 2 dus op 0 punten. We zijn nu 4 wedstrijden verder en daarvan zijn er 3 gewonnen. De ploeg lijkt dus klaar voor de “stadsderby” die aanstaande zondag op het programma staat. Oostburg 3 komt op ‘visite’ en beide ploegen zullen er alles aan doen om zich tijdelijk: “Het beste reserveteam van Oostburg” te noemen.