SVO-2

Tweede terug in middenmoot na winst op Philippine

Waar op Zaterdag het Zaterdagelftal van S.V. Oostburg van de hatelijke 0 afkwam door Dauwendale met 5-3 te verslaan, was het Zondag feest voor Oostburg 2. De hoofdmacht en het derde elftal kwamen helaas met nul punten thuis, maar op eigen veld klopten de rood-zwarten (die na een kwartier voetballen in het zwart verder gingen) Philippine met 5-2.

Goed begin

Op een zonovergoten Velterspark, maakte David Johnson binnen de minuut 1-0, na een geweldige steekbal van Niek Barra. Oog in oog met de doelman bleef David rustig en schoof de 1-0 binnen. Het spel was heel wild en slordig. Bij ons 2e elftal word regelmatig een bal naar iemand met een ander shirt gespeeld, maar vandaag gebeurde dat enkele keren bewust, bij zowel Philippine als Oostburg. En dus vroeg aanvoerder Mels de Vos na 15 minuten een mini-break aan om aan de rand van het veld te wisselen van shirts.

Druk zetten

Nadat dit was gebeurd duurde het geen vijf minuten of de 1-1 lag in het netje. De Philippine spits brak door, moest uitwijken naar rechts maar haalde hard en geplaatst de trekker over. Doelman Rammant die een voortreffelijke wedstrijd keepte was helaas gezien. Philippine leek heel even de wedstrijd over te nemen, maar Oostburg liet de moed niet zakken en zette een aanval op over rechts. De voorzet was veel te hard. Imardo ging op karakter door om de bal binnen te houden en slingerde vervolgens zelf de bal weer voor het doel.

Hans Risseeuw zette de verdediger van Philippine zo onder druk dat hem niks anders restte dan de bal in eigen doel te schieten. Tot aan de rust was Philippine hierna meer aan de bal, maar was niet echt gevaarlijk op enkele schoten en voorzetten na die door Rammant onschadelijk gemaakt werden. En dus was het 2-1 bij de rust.

2e helft

Na de thee kwam Oostburg duidelijk het beste uit de startblokken. De bal kwam via een goede aanval van Michel Wieme, de vos, bij Burhan Ullah. Die gaf een goede voorzet bij de 2e paal en werd afgemaakt door Imardo Hinneman die in de rust van flankspeler tot spits was gebombardeerd. Na de 3-1 was de wedstrijd uiteraard nog niet gespeeld. Philippine leek slap het eerste kwartier na rust en daar profiteerde Oostburg optimaal van. Barra gooide de bal voor het doel, Ullah kopte, de keeper twijfelde, maar als een flinke duvel uit een doos was daar “Faka” Hans die eindelijk kreeg waar hij al enkele wedstrijden recht op heeft: een doelpunt. 4-1 dus en een marge die normaal gesproken voldoende moet zijn.

Marge

Deze marge maakte Oostburg wat gemakkelijk. Vanaf dat moment werd duidelijk dat Rammant een goede doelman is. Er kwamen kansen voor de mannen uit het mosseldorp, maar de doelman maakte ze allemaal onschadelijk. En als je zelf niet scoort, zeggen de ongeschreven voetbalwetten dat je hem tegen gaat krijgen. Ook in dit geval werd dat weer keihard duidelijk. Bryan Ghijs wilde Barra de diepte in sturen, die had overigens een vrije doortocht. De bal werd volledig verkeerd geraakt door Ghijs waardoor Barra de bal niet kreeg maar David Johnson, hij liet al eerder zien dat hij alleen voor de keeper zeer koel is en dus maakte hij er een geflatteerde 5-1 van.

Hard werken

Philippine bleef wel voetballen en mocht nog een tweede noteren, maar dichterbij kwam het niet. Aan de andere had Oostburg in de laatste 5 minuten nog wel drie keer kunnen of moeten scoren, maar de overijverige, hardwerkende Hans Risseeuw (die later werd uitgeroepen tot man van de wedstrijd) was de draad even helemaal kwijt en liet de gelegenheden op bijzondere wijze onbenut.

Al bij al, drie punten voor Oostburg 2. Volgende week op visite bij het sterke Graauw 2. Dat deze speelronde knap op eigen veld van Oostburg 3 wist te winnen.