Oostburg 2 vergeet te scoren tegen ongeslagen koploper

Het 2e elftal van mocht voor het eerst sinds 3 december 2017 weer eens aantreden in de competitie. Toen werd Graauw 3 met matig voetbal opzij gezet. Afgelopen Zondag kwam koploper Hontenisse op visite. De ploeg die nog geen verliespunten heeft en dus de te kloppen ploeg is. In Kloosterzande werd het 11-1 voor de blauw-hemden, ook omdat Oostburg toen maar met 10 man aan de start stond en later Kevin Verploeg uit zag vallen.

Revanche

Er waren dus wel wat revanche gevoelens. Vanaf het begin van de wedstrijd liet Oostburg zien niet onder te hoeven doen voor de tegenstander. Enige hulp kwam hierbij van ‘t derde, want Jethro, Ger en Johanan hadden zich beschikbaar gesteld voor deze wedstrijd. Voetballend was Hontenisse iets sterker, maar met veel inzet compenseerden de rood-zwarten een hoop. Echt veel kansen waren er in de 1e helft niet en als die er wel waren greep doelman Jethro Wijnja prima in. Oostburg wist wel een goal te maken, via “Faka” Hans Risseeuw, maar volgens het arbitrale trio stond hij buitenspel na de fraaie pass van Bryan Ghijs.

Brilstand

Bij rust was er dus de bekende “brilstand”. Daar was vooraf zeker voor getekend. Na rust veranderde er niet veel aan het spelbeeld, er waren alleen enkele periodes dat de thuisploeg zelfs de overhand nam. Het werd wel dreigend, maar geen 100% kansen.. Na 20 minuten voetbal in de 2e helft gebeurde dan toch datgene waar iedereen wel voor vreesde. Na een klein misverstand kon de Hontenisse spits alleen op de doelman af en deze kans liet hij niet aan zich voorbij gaan: 0-1.

Kansen

Ook na deze treffer gingen de westerlingen niet bij de pakken neer zitten, en nu kwamen er wel kansen. Bryan Ghijs schoot uit de draai, maar de keeper voorkwam de gelijkmaker, Jeroen Rammant miste op teenlengte voor een leeg doel en Michel Wieme zag een goede vrije trap op de lat uitéén spatten. Overige gevaarlijke voorzetten werden door de sterke doelman uit de lucht geplukt.

Vertrouwen

Al bij al speelde Oostburg een prima pot, maar leverde het helaas geen punten op. Wel goede hoop en vertrouwen, als deze inzet wekelijks op de mat gelegd wordt, komt het zeker goed!