Tweede elftal groeit in april en wint van Vogelwaarde

oostburg 2 - vogelwaarde 2

Het reserveteam van Oostburg speelde op de eerste dag van deze maand tegen IJzendijke 3. Het werd met 0-5 van de mat geveegd, maar ten opzichte van de heenwedstrijd werd er flinke progressie geboekt. Toen was het namelijk 10-1 voor de blauw-wit gestreepten. Een week later steeg het kwik van een graadje of 7 naar circa 20 graden en de West-Zeeuws Vlamingen knokten zich op knappe wijze naar een 1-2 zege in het verre Nieuw Namen. Wedstrijd drie in april werd ook bij zeer hoge temperatuur gespeeld en weer was het Oostburg dat aan het langste eind trok:

Wilde start

Vogelwaarde 2 kwam op een misschien wel historische dag voor de club (het eerste elftal heeft na vandaag namelijk voor het eerst sinds 20 jaar weer een kampioenschap voor het grijpen) op visite op het Velterspark, maar hoefde zich op de eerste tien minuten na weinig illusies te maken.
Zoals altijd verloor aanvoerder de Vos de toss, statistisch gezien levert dit team dat betere resultaten op. In het begin van de wedstrijd was het spelbeeld behoorlijk wild van beide kanten. Dit leverde gevaarlijke momenten op voor beide doelen. Bij een lange bal van Vogelwaarde stond laatste man Robin de Milliano zo als altijd goed opgesteld, maar doordat hij weg gleed kon de spits 1 op 1 op doelman Jeroen Rammant afgaan die als beste uit deze tweestrijd kwam.

Ook Oostburg kreeg kansen, maar de eerste was aan Imardo Hinneman, die vorige week nog de winnende maakte niet besteed. De thuisploeg nam de wedstrijd wel meer en meer in handen. Met een sterk bezet middenveld, en als deze linie al gepasseerd worden stonden Björn Verploeg, Robin de Milliano en Burhan Ullah hun mannetje in de defensie.
Oostburg creëerde veel gevaar vanuit de passing van Bryan Ghijs. Na 20 minuten voetballen zette hij Hinneman oog in oog met de doelman. Deze keer nam hij de bal goed aan, legde hem nog één keer goed en schoof hem langs de doelman in de touwen.

Ronaldo van de kelderklasse

Oostburg wou hierna iets te graag doordrukken en speelde wat te aanvallend waardoor Vogelwaarde wat ruimte kreeg, maar echt gevaarlijk werd het niet.
Na iets meer dan een half uur voetbal was daar het moment van de wedstrijd. Vrij recent gingen beelden van Ronaldo de wereld over na een magistraal doelpunt tegen Juventus. Afgelopen zondag bracht de “Ronaldo van de Kelderklasse” een ode aan deze wereldvoetballer. De voorzet was andermaal van Ghijs, waarna Niek Barra zijn volledig uit spier bestaande lichaam twee meter boven het heilige gras uit liet komen, raakte het leer perfect, zodat de bal achterwaarts langs een verbaasde doelman in het net verdween. Helaas ging dit zo snel dat het voor de huisfotograaf niet vast te leggen was.
Tot de rust konden beide ploegen niet goed bevatten wat hier gebeurd was en dit zag je duidelijk aan het spel, kansen werden niet meer gecreëerd.

Wisselingen

Oostburg wisselde in de rust van doelman, de doelman van de eerste helft ging voetballen. En ook in het veld vonden meerdere wisselingen plaats.

De 2e helft was volledig voor de ploeg van speler/coach Mels de Vos. Zeven of acht maal kwamen één van de spelers oog in oog met de doelman van Vogelwaarde. Geen van deze mogelijkheden werden echter benut om de wedstrijd volledig in het slot te gooien. Aan de andere kant stichtte Vogelwaarde vrijwel geen gevaar. Maar waar heel Oostburg dacht dat het 3e elftal van de vereniging patent heeft op “een Jethro’tje”, blijkt dat ook het 2e team hier recht op heeft. Vervangend doelman Jasper Tieleman zag een tegenstander over het hoofd. Hij speelde de bal recht in zijn voeten, waarna de 2-1 een feit was en de wedstrijd weer een wedstrijd was.

Ook na de aansluitingstreffer bleven de kansen voor Oostburg en echt gevaarlijk werd het aan “de kant van Verdegem” nooit meer.
En dus won Oostburg voor de tweede keer op rij met 2-1 en klom het eindelijk naar het linkerrijtje. Waar het zeker thuis hoort als de ploeg op zijn sterkst staat.

In april heeft Oostburg 2 nog drie wedstrijden op het programma, alle drie op eigen veld. Hopelijk wordt deze ingezette lijn vervolgd!