SVO-3

Oostburg 3 herstelt zicht tegen AVC 2

Na het verlies van de derby tegen IJzendijke 3 stond voor Oostburg 3 de volgende derby op het programma. Deze keer tegen Aardenburg 2.

De wedstrijd werd gespeeld op de vrijdagavond. Of de reden was om een keer de zondag bij de partners te zijn of dan je dan geoorloofd kon blijven plakken is voor de auteur onbekend. Het weer zag er de vrijdagmorgen niet zo fraai uit. Het was geen signaal dat het een zomeravond wedstrijd zou worden qua temperatuur. Uiteindelijk viel het nog mee qua weer en wind en er waren nog enkele gladiatoren die de fiets pakten om de spiertjes los te gooien. ’t was te hopen dat ze nog genoeg energie hadden tijdens de wedstrijd.
Zoals tegenwoordig gebruikelijk werd de opstelling weer het internet opgeslingerd en met zo’n opstelling kan je eigenlijk niet verliezen zou Roland zeggen… We zouden het wel zien. Deze keer was er wel live-verslag op twitter. Qua supporters aantal waren we ook goed vertegenwoordigd. Van de ziekenboeg waren Angelo, Niek en Johanan present. Erwin en Stefan volgden het live-verslag vanuit het café in Oostburg.

Om 20.00 uur werd er afgetrapt. Ondanks de frisse omstandigheden waren de spieren toch warm van de meesten. Het goeie schoeisel was een ander verhaal, want het leek voor sommigen wel schaatsen. Lag het aan de ondergrond of heeft men tegenwoordig geen 6 noppen meer? Gelukkig dat sommigen genoeg kilo’s hebben, zodat ze grip op zo’n veld hebben. Ondanks de glijpartijen en de temperatuur probeerden beide ploegen te voetballen. Deze keer was de tegenstander ook gemiddeld wat jonger, maar de broodnodige routine was bij Aardenburg ook zeker aanwezig. De beste kansen waren er voor Oostburg en dit resulteerde in de 0-1 door Davy. Jasper moest een paar keer zich strekken, maar echt gevaarlijk waren de doelpogingen niet. Wij raakten nog een keer de lat, de draaicirkel van sommigen was een beetje ruim waardoor de kans verkeken was, het vizier stond niet op scherp of de keeper lag in de weg. Tot er een afgeslagen corner terug werd ingebracht die door René werd binnen gekopt. De ruststand was zo ook bereikt, 0-2.

Het eerste kwartier na de rust starten we goed. De bal laten rondgaan en balbezit was heilig. Na ca een kwartier kwam dan toch de tegentreffer, 1-2. We moesten weer even aanzetten. Dit deden we dan ook en al snel was het 1-3 door een mooie goal van Michael. Aangezien hij ‘afgeschermd’ staat kon hij niet gekozen worden voor ‘man of the match’, maar hij bekroonde z’n spel met een mooie treffer. De laatste 20 minuten was het spel niet meer zoals het eerste uur. Er werd gewisseld door beide ploegen wat het spel niet ten goede kwam. Stiekem begon de conditie ook zijn tol te eisen en men snakte naar het bier, eeehhhh einde van de wedstrijd. Toen de prima leidende scheidsrechter dan ook affloot was het prima voor iedereen. De warmte van eerst de kleedkamer en daarna de kantine kon opgezocht worden. De versnaperingen tijdens de derde helft smaakten prima. Zo’n vrijdag voetballen is goed bevallen van beide kanten en wellicht de wedstrijd in Oostburg ook op een avond. Dan wel hopen op wat aangenamere temperatuur. Na de nodige drankjes en hapjes gingen velen, al dan niet op de fiets, recht naar huis en sommigen gingen nog verslag uitbrengen in het café. Een geslaagde avond met goed resultaat en gezelligheid en de zondag eens punten scoren bij het thuisfront…