SVO-3

Oostburg 3 komt goed uit de startblokken tegen degradant STEEN 4

S.V. Oostburg

Afgelopen zondag kende Oostburg 3 een prima start van het nieuwe seizoen. Na een lange en warme zomer was het moeilijk inschatten waar het team van Johan de Feijter stond. Sommige spelers hebben deze periode gebruikt voor trio’s om de conditie op peil te houden en anderen hebben deze periode gebruikt om de barbecue beter te leren kennen maar al met al kan men niet ontevreden zijn over wat het derde liet zien tegen STEEN en staat men na de eerste speelronde waar het hoort te staan was de conclusie van Johanan:

Stug

De uitslag doet recht aan de verhoudingen op het veld tussen STEEN en Oostburg. STEEN, een jonge ploeg waar het derde meestal wel raad mee weet liep zich veelal stuk op onze stugge verdediging en met snelle counters was Oostburg gevaarlijk. Voor de wedstrijd werden wij eerst kort bijgepraat over de ontwikkelingen binnen de selectie Zo heeft Dimitri helaas zijn schoenen aan de wilgen gehangen en Angelo heeft zijn hoofd zover gekregen dat zijn knie weer wil meewerken.

Angelo was welleswaar nog in de war met het aanvangstijdstip van de thuiswedstrijden en kwam dus wat later aanzetten maar toen hij eenmaal Thom de Miliano zover had dat toch echt hij de enige is die nummer 10 mag dragen kon hij aanhaken bij het team. Later zou Thom laten zien dat nummers weinig uitmaken in de voetballerij.

Omschakeling

De wedstrijd verliep voor ons zoals wij het zelf graag zien. Een tegenstander die aanvalt en daar een sterke verdediging tegenkomt. Waar de meeste ploegen kwetsbaar zijn in de omschakeling van aanval naar verdediging, zijn wij meester in de omschakeling van verdediging naar aanval. Hier maakten wij in de stromende regen dan ook dankbaar gebruik van. Dit leverde een paar waterkansjes op en enkele corners. Bij de tweede corner was het direct raak en wist Peter van de Linde de inlopende Ger van de Voorde te vinden die als een echte spits de bal voorbij de keeper gleed.

Uitbollen

Niet veel later stond het al 2-0 door een doelpunt van Johanan, wederom uit een hoekschop van Peter. Deze keer nam hij de corner hoog bij de tweede paal waar Thom de bal richting doel kon koppen. Johanan was er als de kippen bij om de bal het nodige laatste zetje te geven. Dit doelpunt gaf ons rust en zodoende konden wij de eerste helft rustig uitbollen.

Rust

In de rust gebeurde er iets opmerkelijks. Jethro was schijnbaar de enige met een droog shirt en teamspelers zoals hij is hing hij zijn shirt netjes onder de douche. Of dit bewust was wordt aan getwijfeld maar hij zocht in ieder geval een kapstok voor zijn shirt en de douchekop bracht uitkomst. Het duurde even voordat hij doorhad dat hierdoor automatisch de douche begon te lopen maar nu was in ieder geval ook hij lekker nat.

2e Helft

De tweede helft begon gelukkig droog en scheidsrechter Hans had voor de zekerheid een pet opgezet mocht de zon nog gaan schijnen. Hans floot met pet overigens even goed als zonder pet moet gezegd worden. Hoewel de tweede helft droog begon, duurde het niet lang voordat het weer begon te regenen en was het spelbeeld in het begin veelal hetzelfde als in de eerste helft. Een aanvallend STEEN liep zich wederom stuk en uit een van de counters kon Johanan zijn tweede van de middag maken op aangeven van Thom.

Toch leken de wit/zwarten terug in de wedstrijd te komen door de 3-1 te maken en zelfs toen men met 10 man kwam te staan ging men echt de druk opvoeren. Dit bracht Oostburg gelukkig niet aan het wankelen en enkele minuten voor tijd maakte Erwin op aangeven van Johanan de 1-4.

Al met al dus een prima start van een nieuw seizoen.