Verenigingsnieuws

31 augustus Renewi Tour in Oostburg

Nog een paar weken en dan is het zover! Op zaterdag 31 augustus 2024 starten om 11:30 uur de profwielrenners van alle 18 Wold Tour Teams op het Ledelplein voor de vierde rit van de Renewi Tour. Een UCI wielerwedstrijd op het hoogste internationale niveau van de wielersport.

Wat gebeurt er op 31 augustus in Oostburg?

Op het Ledelplein maken we plaats voor de organisatie en hier vindt ook de start plaats. De wielrenners rijden drie rondjes door en rond Oostburg voordat ze verder richting België rijden. Op de Markt houden we de ploegenpresentatie, staat een pumptrackbaan voor de jeugd en is er een viplounge. De ploegbussen parkeren op de Baljuw Veltersweg. Een mooie gelegenheid voor supporters en bezoekers om dicht bij de wielrenners te komen.

Verkeershinder in Oostburg en buitengebied

De Renewi Tour zorgt naast sportiviteit en gezelligheid, ook voor verkeershinder. In verband met het parkeren van de ploegbussen, zijn de Baljuw Veltersweg en de parkings bij en tegenover de voetbal afgesloten op zaterdag 31 augustus 2024 van 07:30 tot 13:00 uur. Sportvereniging Oostburg blijft bereikbaar via de omleidingsroute Oude Haven – Zuidzandsestraat – Veerhoeklaan – Torenweidelaan. Een kaartje van deze omleidingsroute is als bijlage toegevoegd. Wilt u deze informatie met uw leden delen? Ook het centrum van Oostburg is van 07:30 tot 13:00 uur afgesloten voor doorgaand verkeer.