Verenigingsnieuws

KNVB reikt gouden speld uit aan Willy Maenhaut

Willy Maenhaut

Tot verrassing van een ieder ontving gisteravond Willy Maenhaut voor zijn verdiensten als super vrijwilliger bij S.V. Oostburg de gouden speld van de KNVB. Willy was zeer verrast toen Willy Spinnewijn (namens de K.N.V.B) en het dagelijks bestuur van S.V. Oostburg bij hem aan de deur stonden.

Verdienste

Willy Spinnewijn memoreerde in zijn toespraak de uitzonderlijke verdienste van Willy Maenhaut voor de vereniging. Al sinds 1980 is hij actief als vrijwilliger bij de vereniging. Als een rode draad in zijn vrijwilligersfunctie speelden zijn beide zoons, Luc en Niek, en zijn echtgenote Elly een belangrijke rol. Willy werd eerst leider van de jeugdteams waarin zijn jongens speelden en werd later lid van de technische commissie senioren, bestuurslid en niet te vergeten wedstrijdsecretaris. Ook voor de consul verzorgde hij namens de vereniging een klankbordfunctie.

Betrokken

Willy is altijd heel erg betrokken geweest bij de vereniging, zo ook echtgenote Elly. Zij verzorgt al vele jaren de was voor diverse teams, was en is bereid om de kaartverkoop bij het 1eteam te verzorgen en ook de verkoop van loten heeft heel veel in het laatje gebracht mede dankzij haar inzet. Willy is en was tevens actief bij de onderhoud- en klusgroep van de vereniging , bewaakte de staat van de velden en was bijna altijd aanwezig op de sportvelden. Voor al zijn verdiensten in de afgelopen jaren is de goudenspeld en de bijbehorende oorkonde gisteren aan hem uitgereikt.

Willy (en Elly): van harte proficiat en heel veel dank.

Bestuur S.V. Oostburg

Willy Maenhaut